اخبار فرش ماشینی

مشاغل خانگی در همدان بسط و گسترش یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی گفت: سازمان هایی مانند فنی حرفه ای، صنایع دستی، کمیته امداد و بهزیستی می توانند نقش محوری در ایجاد اشتغال برای بانوان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی بیش از ۵۰ رشته وجود دارد که می تواند این مهم را بسط و گسترش دهد، اظهار داشت: با تقویت و نظارت بر بخش های خصوصی می توان کیفیت آموزش این بخش ها را در حوزه مشاغل خانگی افزایش داد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: خانواده های ضعیفی در نقاط دور دست هستند که کمیته امداد با اعطای تسهیلات بیشتر به این قشر می تواند در بحث اشتغالزایی موثر باشد.

وی عنوان داشت: هر کدام از شهرستان های استان همدان با توجه به ظرفیتی که دارند، باید در رشته های مختلف مانند سفال، منبت، فرش و گلیم در حوزه مشاغل خانگی فعالیت کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: وظیفه محوری همه مسئولان به ویژه خواهران بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه باید از مناسبت های پیش رو مانند سوم و ۱۴ خرداد برای بصیرت افزایی استفاده کرد، اظهار داشت: انتخابات پیش رو مهمترین ساختار حکومتی کشور بوده و هیچ کشور دموکراسی مانند ایران وجود ندارد که چنین ساز و کاری داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در این مورد اضافه کرد: در سایر کشور ها نیز انتخابات برگزار می شود، اما مردم آنها مشارکت حداکثری ندارند در حالی که در ایران بیش از ۶۰ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت می کنند.

قاسمی فرزاد گفت: در این ایام در نبرد مام عیاری با دشمنان هستیم و آنها قصد دارند که حضور مردم ایران را در انتخابات کمرنگ کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با تلاش همه جانبه به مردم آگاهی داده تا حضور گسترده مردم را در این عرصه سرنوشت ساز مشاهده کنیم.
قاسمی فرزاد عنوان داشت: مردم باید با تجارب و بینش خود فرد اصلح و شایسته را برگزینند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بحث خانواده و بنیان آن از موضوعات مهم جامعه است، افزود: طرح “مطلع مهر” که طرح مشاوره تا پنج سال بعد از ازدواج بوده باید توسط سازمان های مختلف ورزش و جوانان و کمیته امداد و بهزیستی مورد حمایت قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه مشاوره قبل و بعد از ازدواج تاثیر زیادی در کاهش اختلافات خانوادگی دارد، گفت: در سال گذشته با مشاوره های انجام شده از ۷۰۰مورد طلاق جلوگیری شده است.

وی در پایان اضافه کرد: طرح های ارائه شده در راستای تحکیم بنیان خانواده می تواند در جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده موثر واقع شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×