اخبار نساجی

مسکن‌مهر باز هم لنگ آب

 

مسکن‌مهر باز هم لنگ آب

وزارت راه‌وشهرسازی برای پراستقبال‌ترین پروژه مسکن‌مهر تهران معطل «تامین‌آب» است

خودداری وزارت راه‌وشهرسازی از افتتاح ناقص پروژه‌های مسکن‌مهر، بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی آماده‌تحویل در پایتخت مسکن‌مهر را به زمان نامعلوم حواله داده است.

این واحدها که در شهر جدید پرند ساخته‌ شده‌ و ماه‌ها پیش به متقاضیان واجدشرایط پیش‌فروش‌ شده‌اند هم‌اکنون «آب» ندارند و واگذاری آنها به متقاضیان موکول به «تامین‌آب» شده است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» درحالی که ساخت‌وسازهای غیرمسکن‌مهر در همه شهرها بلافاصله به انشعاب خدمات‌ زیربنایی مجهز می‌شود، در مسکن‌مهر بعد از ۴سال، مشکل خدمات کماکان پابرجا مانده و این شائبه را به وجود آورده که چون در این مدل ساخت‌وساز، دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلفند کمترین اجرت را دریافت کنند، با کمترین سرعت مشغول به کار هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از «تامین‌آب» نه فقط در پرند که در منطقه‌ جدیدتری که اخیرا به خاطر تمایل پایتخت‌نشینان زیر بار سنگین ساخت‌‌وسازهای مسکن‌مهر رفته نیز خبری نیست.

در شهر جدید پردیس، فصل گذشته احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی قرار گرفت، طوری که با پیش‌فروش این واحدها از همان ابتدا، ۱۱۰ هزار خانوار تهرانی فاقد مسکن، برای پیش‌خرید واحدها اسم‌نویسی کردند.

در این پروژه از آنجا که دولت به پیش‌خریداران تعهد تحویل واحد‌ها ظرف ۱۸ ماه را داده، پیمانکاران برای جلوگیری از تکرار تجربه پرند –ساخت آپارتمان بدون خدمات- از طرف وزارت راه‌وشهرسازی موظف شده‌اند اجرای عملیات مربوط به خدمات زیربنایی را به جای اجرا توسط سایر وزارتخانه‌های مسوول، خودشان انجام دهند.

اما این پیمانکاران هم‌اکنون منتظر «تامین‌آب» یا معرفی «منبع‌آبی» از سوی دولت در نقطه‌‌ای نزدیک به پردیس، برای شروع عملیات طراحی و لوله‌کشی تا رساندن آب به پروژه‌های در حال ساخت هستند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر بیش از این، در تامین‌آب برای ۸۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت در شهر جدید پردیس تاخیر شود، دولت در تحویل سرموقع این واحدها به مردم ناکام خواهد ماند.

اگر واحدهای در حال ساخت پردیس به خاطر نبود آب یا مسائلی از این دست، سرموقع تحویل پیش‌خریداران نشود، به دلیل تعویض دولت و تغییر و تحول احتمالی در وزارت راه‌وشهرسازی، این گمانه وجود دارد که اولویت‌های بخش مسکن در دولت جدید از «مسکن‌مهر» تغییر جهت دهد و آن وقت مشخص نیست کدام نهاد یا دستگاه، پاسخگوی ۱۰۰ هزار پیش‌خریدار مسکن خواهد بود.

علی نیکزاد وزیر راه‌وشهرسازی دیروز از مراحل ساخت این ۸۰ هزار واحد بازدید کرد. عملیات ساخت این واحدها نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کرده است.

نیکزاد در این بازدید به پیمانکاران گفت: برای دریافت به موقع تسهیلات بانکی باید سرعت ساخت‌وساز را افزایش دهند.

درباره نبود «آب» در شهر جدید پرند نیز روز گذشته سعید صابونی – مدیر عامل پرند- به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در پرند تکمیل شده که ۲۰ هزار واحد از آنها با همه خدمات تحویل متقاضیان شده، اما از ۲۰ هزار واحد باقیمانده فقط تکلیف ۳ هزار واحد برای تامین آب مشخص شده و ۱۷ هزار واحد مابقی هنوز آب ندارند و امکان بهره‌برداری از آنها نیز وجود ندارد.

صابونی تصریح کرد: برای این واحدها مقرر شده بود حداکثر تا تاریخ ۲۰ خردادماه، عملیات آب‌رسانی انجام شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×