اخبار فرش ماشینی

مسئولان گره از تارو پود صنعت فرش ماشینی باز می‌کنند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شهرستان آران و بیدگل با تولید سالانه ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی معادل ۶۰ درصد از فرش ماشینی کشور، قطب تولید این محصول در کشور است.

به گزارش ایسنا- منطقه، آران و بیدگل پنج شهرک صنعتی دارد که سه شهرک صنعتی سلیمان صباحی، هلال و انصار به صورت فعال به تولید فرش ماشینی می‌پردازند. شهرک‌هایی که اگر چرخ دستگاه‌هایش کند کار کند نه تنها اقتصاد شهرستان، بلکه صنعت و اقتصاد استان و کشور را نیز به مخاطره می‌اندازد.

یکی از فعالان صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی گریبان صنعتگران فرش ماشینی آران و بیدگل را گرفته است، گفت: شرایط به وجود آمده در شهرک صنعتی آران و بیدگل موجب شده صاحبان صنعت فرش ماشینی که شیفت کاری خود را از سه شیفت به دو شیفت تقلیل دهد.

حسن اسماعیلیان افزود: با ادامه این شرایط نه تنها کار بافت فرش در شهرک تعطیل می‌شود، بلکه اشتغال جوانان شهرستان نیز به خطر می‌افتد.

وی اظهار کرد: در چند ماهه اخیر به دلیل نبود ثبات در بازار فرش، تولید کنندگان ماشینی حاضر هستند فرش‌های تولیدی خود را که بیشتر آنها هزار شانه است با ۴۰ درصد زیر قیمت اولیه به بازار عرضه کند.

هم‌چنین مدیر هیئت امنای شهرک سلیمان صباحی گفت: شهرک صنعتی سلیمان صباحی به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی فرش ماشینی در کشور سالانه ۳۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی تولید می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رضا مفیدی افزود: از این میزات تولید سالانه حدود ۳۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود. صادراتی که اگر مشکلات امروز برای آن پیش نمی‌آمد شاید به بالای ۶۰ درصد می‌رسید، زیرا فرش‌های این شهرک متناسب با نیاز بازار جهانی تولید می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۱ هزار کارگر به صورت مستقیم در شهرک صنعتی سلیمان صباحی مشغول فعالیت هستند که با ادامه روند بازار و مشکلات متعدد فعالیت این افراد در واحدهای فرش ماشینی به خطر می‌افتد.

مدیر هیئت امنای شهرک سلیمان صباحی اضافه کرد: این مشکلات در واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل موجب شد در یک سال اخیر فرماندار و صاحبان صنایع آران و بدیگل سه بار میزبان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان باشند.

رییس شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آران و بیدگل با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل به ویژه شهرک سلیمان از شهرک‌های نمونه کشوری است، گفت: برای حل برخی از مشکلات صنعت فرش ماشینی در آینده نزدیک خوشه فرش را در شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل راه اندازی می‌کنیم.

محمد جواد بگی افزود: با توجه به اینکه آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی کشور است، ایجاد خوشه فرش برای این شهرستان از ضروریات است و این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید خوشه فرش به منظور بازاریابی و برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای بین‌المللی در آران و بیدگل ایجاد شود تا بتوان برخی از مشکلات صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل را رفع کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×