اخبار فرش ماشینی

مزایای استفاده از کیسه های تولید شده از منسوجات بی بافت پلی پروپیلن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مطلب زیر در دفتر مطلعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از سایت www.brenterpriseindia.com  شده است.

اگر بگوییم که کیسه های پلاستیکی برای محیط زیست مضر نیستند دروغ گفته ایم. آمارها نشان می دهد حتی کسانی که ادعا می کنند که می توانند کیسه های PE را بازیافت کنند در عمل نمی توانند این کار را انجام دهند. تنها یک درصد از کیسه های پلاستیکی بازیافت می شوند. به طور متوسط ۱۵ تا ۱۰۰۰ سال زمان لازم است تا این کیسه ها تجزیه شوند. نکته غم انگیز اینجاست که بسیاری از آنها تنها در محل زباله دفن نمی شوند. بسیاری از آنها در جنگلها و دریاها و طبیعت سرگردانند بطوریکه انها می توانند منجر به آلودگی در محیط زیست شده و باعث مرگ و میر گونه های گیاهی و جانوری شوند و موجب انقراض گونه های در معرض خطر شوند.

کیسه های خرید بی بافت PP بسیار پر کاربرد هستند. این کیسه ها از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده‌ و با وجودیکه نسبت به کیسه های پلاستیکی عمومیت ندارند دوستدار محیط زیست هستند. اخیراً محققان دانشگاه کارولینای شمالی دریافته اند که کیسه های پلاستیکی به هنگام تجزیه گاز سمی را در اطراف خود منتشر می‌کنند. اما کیسه های تهیه شده از پلی پروپیلن این مشکل را ندارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کیسه های بی بافت پلی پروپیلن نسبت به کیسه های پلاستیکی این است که کیسه های پلاستیکی پس از یک یا دوبار استفاده نیازمند بازیافت هستند اما کیسه های بی بافت pp به دلیل مقاومت ذاتی الیاف آنها درمقابل سایش و پارگی چندین بار می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

ممکن است شما تصور کنید که کیسه های کاغذی نسبت به کیسه های پلاستیکی بیشتر دوستدار محیط زیست هستند اما اینطور نیست . تولید کاغذ مستلزم قطع درختان است و همین امر محیط زیست را به خطر می اندازد. تخمین زده شده است که در هر سال ۱۴ میلیون درخت در ایالات متحده برای تولید کیسه های کاغذی قطع می‌گردد. فرآیند تولید این کیسه ها به گونه ای است که آلاینده های زیادی را وارد هوا می کند و براساس اطلاعات منتشره در ژورنال wall Street تنها ۲۰ درصد از کیسه های کاغذی بازیافت می شوند. اگرچه این درصد بیشتر از درصد بازیافت کیسه های پلاستیکی است اما باید در نظر داشت که ۸۰ درصد از کیسه های کاغذی به زباله تبدیل می شوند.

فرآیند تولید کیسه های pp  تقریباً هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد و علاوه بر آن، این کیسه ها چندین بار قابل استفاده هستند. کیسه های pp  بسیار محکم و با دوام هستند. منسوجات بی بافت پلی پروپیلن مانند پارچه‌های معمولی که در پوشاک استفاده می‌شوند نرم هستند. این کیسه ها دوستدار محیط زیست و ۱۰۰ درصد قابل بازیافت هستند. آنها به طور کامل به وسیله اشعه ماوراء بنفش قابل تجزیه هستند. منسوجات بی‌بافت پلی پروپیلن از پلی پروپیلن اسپان باند تهیه شده به طوریکه قابل بازیافت بوده و بدون تولید هیچ باقیمانده سمی به طور کامل تجزیه می شود.

منسوجات نبافته pp با توجه به خصوصیات مطلوب آن از جمله مقاومت در برابر آب، نفوذپذیری هوا، نرم بودن و عدم ایجاد حساسیت برای بدن انسان مورد استفاده زیادی از جمله تولید کیسه های خرید، کشاورزی و مصارف خانگی دارند.

ترجمه:مهندس حمیده تشکری شاد
منبع: www.brenterpriseindia.com/history-of-non-woven

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×