اخبار فرش ماشینی

مرکز ملی فرش منابع درسی دوره های کاردانش را تامین می کند

 

سرپرست مرکز ملی فرش ایران از آمادگی این مرکز در حوزه تامین و تقویت منابع انسانی و تامین و تکمیل منابع درسی برای دوره های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مرکز ملی فرش ایران روز چهارشنبه به امضا رسید.

در این تفاهم نامه اهدافی همچون توسعه آموزش های مهارتی در هنر – صنعت فرش دستباف، افزایش ارتباط و تعامل میان آموزش های رسمی با نیاز بازار کار و استفاده بهینه از ظرفیت آموزشی مشترک برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در حوزه فرش دستباف دنبال می شود.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران در آیین امضای این تفاهم نامه با تاکید بر شعار امسال که سال اقتصاد و فرهنگ است، گفت: فرش دستباف ایران حامل وجوه مختلف فرهنگی، تاریخی و هنری است و در عین حال نقش های پر رنگ اقتصادی و صادراتی دارد و از این رو نمونه درخور تأملی برای به عینیت درآمدن شعار سال جاری است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حمید کارگر ادامه داد: ما می خواهیم نسل جدید به سنت های دیرین و میراث کهن این سرزمین توجه کند و معتقدیم آموزش و پرورش در برقراری آشتی بین نوجوانان با گذشته های تاریخی در حوزه فرشبافی نقش شاخصی دارد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به سابقه همکاری ها در تدوین استانداردها و تکمیل و بازنگری در کتب درسی و نیز همراه شدن در توسعه و تجهیز هنرستان ها، اظهار داشت: نگاه ها به حوزه آموزش در هنر – صنعت فرش باید تقویت شود تا دانش آموزان با نگاهی مثبت به آموزش این هنر – صنعت روی آورند.

کارگر امضای این تفاهم نامه را گامی در مسیر پیوند برقرار کردن نسل جدید با فرش ایرانی دانست و اظهار امیدواری کرد: استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش بتواند کمک شایانی به تقویت و توسعه این هنر – صنعت داشته باشد.

در این آیین معاون وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر لزوم ارتقای تولیدات کیفی و کارآفرینی مبتنی بر آموزش گفت: تلاش آموزش و پرورش این است که با توجه به تقاضا و نیاز بازار، دانش آموزان را آموزش دهد.

علی زرافشان، با اشاره به توسعه متناسب آموزش با آمایش سرزمین، تصریح کرد: بررسی مناطق فرشخیز و اینکه بدانیم در چه مناطقی آموزش متوسطه بیشتر توان اجرایی دارد و به ارتقای کیفیت فرش در آن استان کمک می کند، از موارد مورد تاکید آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: نیاز ما برآورد نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به برنامه توسعه ای مرکز ملی فرش ایران برای هنر-صنعت فرش دستباف کشور است تا در ظرف زمانی برنامه ششم، بدانیم که چه مکان هایی را برای توسعه مدنظر قرار دهیم و استان های هدفگذاری مرکز ملی فرش ایران کجاست تا هم افزایی در منابع این هنر- صنعت کشور داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×