اخبار نساجی

مردم اروپا مخالف تحریم نفتی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مردم اروپا مخالف تحریم نفتی ایران

نتایج نظرسنجی اخیر در پنج کشور اروپایی حاکی از آن است که بیشتر مردم این کشورها مخالف تحریم نفتی ایران هستند.

در مجموع ۲۱۰۰ بالغ بزرگ‌سال در آلمان، فرانسه، اتریش، سوئد و لهستان در نظرسنجی تلفنی مؤسسه مارشال آلمان که در روزهای ۲۳ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ (۴ تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱) برگزار شد، شرکت کردند.

نتایج این نظرسنجی روز دوم می ۲۰۱۲ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱) منتشر شده است.

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که “آیا با تحریم نفت ایران موافق هستید؟”، گفته اند، آن‌ها با این تحریم مخالف هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با تحریم نفت ایران موافق بوده اند.

همچنین ۴ درصد از سؤال شوندگان نیز نظری درباره این موضوع نداشتند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲ در بروکسل دیدار و تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کردند که براساس آن کشورهای عضو این اتحادیه از هر گونه واردات نفت خام از ایران و همکاری تجاری با بانک مرکزی ایران منع شدند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش نفتی ایران از اول جولای اجرایی خواهد شد.

این درحالی است که تهران پیش‌تر در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا و در اقدامی ضد تحریمی، صادرات نفت خام به شماری از کشورهای اروپایی را متوقف کرده است.

کشورهای غربی می‌گویند این تحریم‌ها با هدف تضعیف اقتصاد ایران صورت می‌گیرد، درحالی که تهران می‌گوید چنین اقداماتی اثرات منفی برای غرب به دنبال دارد و موجب افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی می‌شود.

در همین حال، افکار عمومی و رسانه‌های گروهی در اروپا از دولت‌های این قاره به خاطر قطع واردات نفت خام از ایران، انتقاد کرده‌اند.

مردم اروپا بیم آن دارند که افزایش بهای سوخت که در پی قطع نفت ایران حاصل شده، تاثیرات منفی بر شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی که هم اکنون در تلاش برای خروج از بحران اقتصادی هستند، بگذارد.

کارشناسان معتقدند تحریم نفت ایران از سوی اروپا بر اقتصاد ایران بی تاثیر است، زیرا تهران می‌تواند مشتریان دیگری برای فروش نفت خام خود بیابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×