اخبار فرش ماشینی

مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش ماشینی؛ تنها در اوج

مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش تهران  با حضور آقای دکتر مردانی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای داوود کاشفی مدیر عامل شرکت اوراسیا نوید (مجری برگزاری نمایشگاه) آقای مهندس مهدی یکتا دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران، آقای حائری دبیر انجمن نساجی و جمعی از صاحبان صنایع نساجی، جمعی از نمایندگان مجلات تخصصی و خبرنگاران خبرگزاری ها برگزار شد.
این نمایشگاه که از روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه آغاز به کار نموده تا روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای علاقمندان و فعالان این صنعت خواهد بود.این نمایشگاه در ۷ سالن و در فضایی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع برگزار می شود.
در نمایشگاه سال جاری تعداد ۱۱۲ تولیدکننده ایرانی و خارجی که از برترین برندهای فرش ماشینی، موکت و کفپوش ایران و منطقه هستند حضور دارند. آمارهای منتشر شده توسط شرکت اوراسیا نوید، مجری برگزاری نمایشگاه حکایت از آن دارد که در نمایشگاه پنجم هم همه شاخص های مهم دارای رشد قابل توجهی بوده اند. بنابراین آمارها امسال تعداد غرفه گذاران این نمایشگاه ۶ درصد و فضای نمایشگاهی نیز حدود ۲۰ درصد رشد داشته که بسیار امیدوار کننده است. این آمارها نشان می دهد که صنعت فرش ماشینی و موکت در حال دستیابی به یک برند نمایشگاهی بسیار خوب و پویا است که به طور قطع یکی از نیازهای به روز این صنعت برای رشد و تکامل می باشد.
آقای داوود کاشفی در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش ها به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت: «ما بسیار خرسندیم که توانستیم امسال هم با همکاری مثال زدنی واحدهای تولیدی به ویژه شرکت های فرش ماشینی این نمایشگاه را همراه با رشد شاخص های اساسی برگزار کنیم. امسال در کنار رشد فضا و غرفه ها با توجه اینکه نمایشگاه به روزهای پایانی هفته ختم می شود اطمینان داریم با افزایش قابل توجه تعداد بازدیدکنندگان و افزایش سطح کیفی آنها روبرو خواهیم شد.»
آقای کاشفی همچنین با اشاره به بحث صادارت که از مهمترین مسائل و نیازهای این صنعت در حال حاضر است افزود: «در حال حاضر فرش ماشینی برای حمله به بازارهای صادراتی و فتح آنها تا دندان مسلح است. صنعت فرش ماشینی امروز در بخش تولید با کیفیت و متنوع، طراحی، دانش و تجربه و البته از نظر تجهیز به تکنولوژی های روز دنیا در اوج قرار دارد و تنها منتظر مشخص شدن نقشه راه صادراتی خود است. در حال حاضر نیز صادرات این صنعت نسبت به کل صنعت نساجی وضعیت خوبی دارد اما این صنعت توانایی دستیابی به چندین برابر صادرات فعلی را هم دارد. ما برای بحث صادرات در حاشیه این نمایشگاه برنامه های بسیار خوبی داریم که غرفه گذاران عزیز شاهد آن خواهند بود.»
این صنعت نزدیک به نیمی از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و در حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری در سال گذشته داشته و باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم زیادی در کشور به ویژه در شهرهایی مانند کاشان، آران و بیدگل، مشهد، یزد و… شده است. ظرفیت نصب شده این صنعت حدود ۱۵۰ میلیون متر مربع و تولید سالیانه آن بالغ بر ۸۰ میلیون مترمربع است.
نکته جالب توجه اینکه واردات این کالا به کشور کمتر از ۱۰ میلیون دلار است که نشان دهنده قدرت بالای این صنعت در تامین مناسب نیاز بازارهای داخلی به فرش ماشینی و موکت است.

نویسنده: بهنام قاسمی- مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×