اخبار فرش ماشینی

مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی

 

مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی صبح امروز و با حضور ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

این نمایشگاه که تحت نظارت انجمن صنایع نساجی ایران برگزار می‌شود، از امروز آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور آقای مهندس ارسلان فتحی‌پور، ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ضمن بازدید مهندس فتحی‌پور از غرفه‌هایشان به ارائه محصولات جدید پرداخته و مشکلات پیش‌روی تولید را بازگو کردند. بنا به گفته‌های ایشان، بزرگترین مشکل حال حاضر صنایع نساجی کشور تأمین ارز و نقدینگی لازم جهت تدارک مواد اولیه می‌باشد.

مهندس فتحی‌پور نیز ضمن ابراز خرسندی از نحوه برگزاری نمایشگاه و مشارکت صنعتگران،‌علی‌رغم کلیه مشکلات موجود اعلام کردند که حمایت از صنعت نساجی می‌باید در اولویت‌های اقتصاد کشور قرار گیرد چراکه نیاز به پوشاک و منسوجات از جمله نیازهای اولیه بشر به شمار می‌رود.

وی اذعان داشت که متأسفانه در حال حاضر بی‌ثباتی اقتصادی در جامعه حکم‌فرماست و نوسان نرخ ارز اعتماد مردم به بازار و اعتماد تولیدکنندگان به مسئولین را کمرنگ کرده است. وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی طرح حمایت از تولید است که به امید خدا به زودی تصویب خواهد شد.

مهندس فتحی‌پور صنعت نساجی کشور را از جمله صنایع تأثیرگذار بر اقتصاد و اشتغال برشمرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی و با وجود کاهش صادرات بسیاری از بخش‌های صنعتی و اقتصادی، صادرات نساجی و پوشاک طی ۶ ماه نخست سال جاری در حدود ۴۰ درصد رشد داشته و این امید وجود دارد که با حمایت مناسب، بتوان تولید داخلی را افزایش داده و محصولات داخلی را جایگزین منسوجات و پوشاک کشورهایی همچون ترکیه و چین در بازار نمود.

وی اذعان داشت که در صورت تحقق این امر، نیاز کشور به درآمد نفتی کاهش یافته و این صنعت پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به اولین صنعت کشور به لحاظ ارزآوری و ارزش‌افزوده را دارد.

در ادامه بازدید از نمایشگاه، نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و فعالان صنعتی با مهندس فتحی‌پور برگزار و موضوعات روز صنایع نساجی و پوشاک کشور مطرح شد. هیأت‌مدیره انجمن اعلام کردند که متأسفانه علاوه بر مشکلاتی همچون نیاز تأمین ارز و نقدینگی لازم برای ادامه تولید، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی از پتروشیمی به معضلی جدی مبدل شده است. بنا به اظهارات ایشان، طی ۶ ماه نخست سال جاری، قیمت گرانول پلی‌پروپیلن بیش از سیصد درصد افزایش یافته که متأسفانه با واکنش سازمان حمایت برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان آن روبرو نشده است و همچنین عرضه این محصولات به شدت کاهش یافته و صنایع پایین‌دستی نساجی مجبور به خرید مواد اولیه مورد نیاز خود از بازار سیاه و با قیمتی بسیار گزاف هستند.

در پایان این نشست،مهندس فتحی‌پور اعلام کرد که مشکلات صنایع نساجی به ویژه مشکل تأمین مواد اولیه این صنایع از پتروشیمی از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه عبارتند از:
ماشین‌آلات نساجی، لوازم و قطعات وابسته – ماشین‌های گلدوزی، چرخ خیاطی و ماشین‌های دوخت و برش – انواع نخ و مواد اولیه نساجی – انواع پارچه- انواع پوشاک – منسوجات خانگی (شامل پتو، پارچه‌های رومبلی، پرده‌ای، روتختی، ملحفه و روبالشی، تشک خواب، حوله، رومیزی و ترمه، بالش، لحاف و کوسن، لوردراپه، کرکره، سرویس‌های آشپزخانه و حمام و دستشویی)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×