اخبار نساجی

مذاکره اتاق تعاون با هیئت اقتصادی عراق

 

دبیرکل اتاق تعاون ایران از برگزاری نشست مشترک با هیئت اقتصادی اقلیم کردستان عراق طی امروز سه شنبه خبر داد و گفت: برای حمایت از تعاونی های متقاضی فعالیت در مرکز تجاری ایران در عراق، ۳ ماه غرفه به صورت رایگان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش پاکبین امروز در یک نشست خبری از برگزاری نشست مشترک با یک هیئت اقتصادی از اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: برای گسترش اقتصاد بخش تعاون نیازمند معرفی دستاوردها و توانمندی های بخش تعاون به سایر کشورها هستیم.

دبیرکل اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: دستیابی به بازارهای کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان از جمله عراق می تواند زمینه های مناسبی را برای سرمایه گذاری تعاونی ها ایجاد کند.

پاکبین همچنین از امضای یک تفاهم نامه با مسئولان استان هرات کشور افغانستان خبر داد و افزود: طبق پیش بینی های جدید درنظر گرفته شد تا غرفه های مرکز تجاری ایران در اقلیم کردستان عراق در اختیار تعاونی ها قرار داده شود که برای حمایت از بخش، ۳ ماه به صورت رایگان واگذار می شود.

این مقام مسئول در بخش تعاون، تاکید کرد: با مدیران و مسئولان اتحادیه واردات و صادرات عراق که طی امروز به ایران خواهند آمد در زمینه های مختلفی از جمله واگذاری یک قطعه زمین به اتاق تعاون جهت ساخت مرکز تجاری ایران مذاکره خواهیم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: بزودی نمایشگاه های صنعت ساختمان و مبلمان تعاونی ها را در مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق برگزار خواهیم کرد. همچنین از فضای ۲۰۰۰ متری بالای مرکز تجاری برای ایجاد نمایشگاه عرضه توانمندی های بخش تعاون استفاده می کنیم.

پاکبین تصریح کرد: در حال حاضر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بخش تعاون اشتغال دارند و ظرفیت های مناسبی در این بخش برای گسترش فعالیت های اشتغال زایی تعاونی ها وجود دارد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران، تصریح کرد: برای توسعه فعالیت های تعاونی نیز با کشور تانزانیا مذاکراتی صورت دادیم. در آسیای میانه نیز به دنبال ایجاد یک بازار مشترک کشورهای آسیایی هستیم که تعاونی ها و اتحادیه های ایران بتوانند در آن فعالیت کنند.

به گفته وی، توانمندسازی تعاونی ها و مدیران آن در کنار گسترش روحیه تعاون در دستگاه های اجرایی کشور؛ از اموری است که به صورت جدی در برنامه ریزی ها دنبال می شود.

پاکبین تاکید کرد: همچنین برای دریافت بودجه های سالیانه نیز درخواست تعیین سهمیه جداگانه ارزی و ریالی خود را ارائه کردیم. متاسفانه تاکنون در قوانین بودجه سالیانه، برای بخش خصوصی پیش بینی هایی صورت می گرفت که این موضوع مسائلی را برای تعاونی ها در پی داشت.

این مقام مسئول در بخش تعاون با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه امسال صنعت ساختمان نیز تاکنون ۱۳۰۰ شرکت داخلی و ۴۰۰ شرکت خارجی ثبت نام کرده اند، گفت: به تازگی تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی برای برگزاری نشست های ماهیانه کارگروه های تخصصی جهت تبادل اطلاعات و توانمندی ها به امضاء رسیده است.

وی در پایان از برنامه ریزی برای انجام مذاکره با صندوق توسعه ملی جهت اختصاص منابعی برای تعاونی ها و اتحادیه ها خبر داد و گفت: برگزاری نشست های صبحانه کاری تعاونی ها و وزراء بزودی آغاز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×