اخبار نساجی

مذاکرات هسته ای، فقل محدودیت های ارزی برای تجار ایرانی را خواهد گشود

 

 یک فعال اقتصادی با اشاره به محدودیت های اعتباری و اسنادی اعمال شده از سوی بانک های خارجی برای بازرگانان داخلی جهت انجام معاملات بین المللی در پی تحریم ها گفت: یکی از نتایج مذاکرات هسته ای، گشوده شدن فقل محدودیت های اعتبار ارزی و اسنادی برای تجار ایرانی است.

سید احمد رضازاده که در زمینه بازرگانی و صادرات محصولات فولادی فعال است، روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: بسیاری از کشورها مشتری محصولات ایران هستند اما به دلیل اعمال تحریم های بانکی، صادرات این محصولات به خارج از کشور با مشکلات متعددی روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بسیاری از مشتریان خارجی برای خرید محصولات داخلی تماس برقرار کرده اند، تصریح کرد: اما عدم مبادله ارز از سوی بانک های خارجی موجب شده تا طرفین بازار یکدیگر را از دست بدهند.

رضازاده با اشاره به اینکه شرکت تحت مدیریتش هم اکنون به ۱۱ کشور دنیا محصولات فولادی ایران را صادر می کند، گفت: با برداشتن تحریم ها این تعداد به ۲۵ کشور خواهد رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: تحریم ها افزون بر اینکه مشکلات بانکی برای صادرکنندگان بوجود آورد، فعالان این عرصه را در زمینه های حمل و نقل بین الملل و بیمه کشتیرانی دچار مشکل کرد.

این فعال اقتصادی بااشاره به اینکه شرکت تحت مدیریتش برای صدور محصولات ایرانی هم اکنون از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا نیز پیشنهاد دارد، تصریح کرد: به دلیل قطع ارتباط بانکی و عدم شناخت از طرف مقابل این پیشنهادات عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از جمله گرجستان، قطر و کویت نیز پس از تحریم ها خرید محصولات ایرانی را متوقف کردند، اظهار کرد: با توافق هسته ای خرید این کشورها از شرکت های ایرانی از سرگرفته خواهد شد.

رضازاده تاثیر نتایج مذاکرات هسته ای بر تولید داخل و صادرات محصولات ایرانی را بسیار موثر دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به دلیل اعمال تحریم ها و مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود دارد با ظرفیت کامل خود فعال نیستند و رفع تحریم ها می تواند به از سرگیری فعالیت این واحدها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این واحدهای تولیدی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار است، گفت: نتایج مذاکرات هسته ای نتنها از لحاظ سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است بلکه پیامدهای اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ پس از ۲۲ ماه مذاکرات سخت و فشرده، ۲۳تیر ۹۴ برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به یک جمع بندی رسیدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×