اخبار فرش ماشینی

مذاکرات ترکیه بر سر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش نساجی پاکستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گفته دبیر کل هیات روابط اقتصادی خارجی ترکیه، مصطفی منت بسیاری از شرکت های ترکی در پاکستان حضور دارند و رشد سریع تولید ناخالص داخلی این کشور آن را به محلی جذاب برای آن ها که به دنبال کسب درآمدهای تجاری بیشتر هستند، تبدیل کرده است.

منت گفت : در حال حاضر مذاکراتی بر سر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش نساجی پاکستان و به ویژه بخش نخ و پارچه در جریان است هرچند که یک سری مسایل فنی همچنان حل نشده باقی مانده است.
وی افزود: هر دو کشور نسبت به این موضوع علاقمند هستند اما باید به یک سری زمینه های مشترک دست پیدا کنند. وی امیدوار است که میزان سرمایه گذاری های ترکیه در پاکستان و بالعکس در تمامی بخش ها افزایش پیدا کند.
منت همچنین خاطرنشان ساخت : تمامی کشورهای منطقه جنوب آسیا شامل پاکستان، هند و بنگلادش به دلیل جمعیت زیاد خود(حدود ۷/۱ میلیارد نفر) منحصر به فرد بوده و می توانند مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاری شرکتهای ترکی باشند.
البته مسافت این کشورها تا ترکیه و هزینه سفر به آن ها همچنان یکی از معضلات محسوب می شود. این مشکل در مورد بازار ایالات متحده آمریکا نیز وجود دارد اگرچه که در این بازار فرصت های زیادی برای شرکت های کوچک و متوسط و کسب و کارهای مشابه موجود است.

ترکیه و پاکستان همچنین در حال مذاکره برای نهایی کردن یک توافقنامه تجاری آزاد برای گسترش روابط دوجانبه می باشند. بر اساس داده های انجمن کسب و کار پاکستان، در حال حاضر ارزش روابط تجاری دو جانبه بین دو کشور ۵۸۴ میلیون دلار است که پتانسیل رسیدن به ۵ میلیارد دلار را نیز داراست.
در سال های اخیر یک تعداد از شرکت های ترکی در پاکستان و به ویژه در پنجاب به صورت مستقیم سرمایه گذاری کرده اند که آن هم بیشتر به دلیل اصرار دولت برای تکرار مدل ها و الگوهای ترکی در مراکز استانی بوده است.

در حال حاضر میزان صادرات پاکستان به ترکیه ۳۹۱ میلیون دلار است در حالی که صادرات ترکیه به این کشور ۱۹۳ میلیون دلار می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×