اخبار فرش ماشینی

مدیران کارخانجات ایران مرینوس میهمان نشست مورخ ۳ دی ماه هیأت‌مدیره انجمن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیران کارخانجات ایران مرینوس میهمان نشست مورخ 3 دی ماه هیأت‌مدیره انجمن

آقایان مهندس امیررضا دخانچی، قائم مقام مدیرعامل و ریاست کارخانه و مهندس ناصر بزرگ، مدیر فروش شرکت ایران مرینوس میهمانان نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران بودند.

در این نشست که با حضور اکثریت اعضای هیأت‌مدیره انجمن در روز یکشنبه مورخ ۳ دی ماه برگزار شد، مدیران شرکت ایران مرینوس به بیان وضعیت تولید در این مجموعه پرداختند.

در ابتدا آقای مهندس بزرگ در خصوص خط تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه توضیح دادند. بر اساس اظهارات ایشان، تولید پارچه چادر مشکی در ایران مرینوس توسط متخصصان و مهندسان در این مجموعه محقق گردید. وی نیاز بازار داخلی به این محصول را در حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون متر در سال عنوان کرده و اعلام نمود که با توجه به سود بازرگانی پایین‌تر پارچه چادر مشکی نسبت به پارچه‌های لباسی، همه ساله بالغ بر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون متر انواع پارچه تحت عنوان این محصول وارد کشور می‌شود.

وی اظهار داشت که شرکت‌های تولیدکننده نخ‌های پلی استری در کشور تاکنون نخ مورد مصرف در پارچه چادر مشکی را تولید نکرده و این شرکت جهت تولید این پارچه مجبور به واردات نخ از کشور کره می‌باشد. وی ادامه داد: با پشتکار متخخصین شرکت ایران مرینوس، این شرکت موفق به بافت و تکمیل و رنگرزی این نوع پارچه گردیده است اما متأسفانه هزینه تولید آن بدلیل اینکه خط تولید این کارخانه جهت تولید پارچه فاستونی طراحی شده و نه پارچه چادر مشکی، نسبت به نمونه‌های وارداتی بیشتر بوده و قابل رقابت با آن‌ها نمی‌باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس بزرگ از جمله دلایل این امر را عدم وجود سیستم بافندگی مناسب برای تولید این نوع پارچه در ایران مرینوس دانسته و اظهار داشت: این شرکت تولیدکننده پارچه‌های فاستونی می‌باشد در حالیکه تولید این نوع پارچه نیازمند ماشین‌آلات ماکویی و سیستم رنگرزی مداوم است. وی ادامه داد: با این وجود کارخانجات ایران مرینوس ثابت کردند که امکان تولید داخلی این نوع پارچه وجود دارد و در صورت تخصیص خط تولیدی مناسب، صنعتگران داخلی توان تولید پارچه چادر مشکی را با قیمتی مناسب خواهند داشت.

مدیر فروش کارخانه ایران مرینوس در ادامه به بیان وضعیت فعلی این مجموعه پرداخته و اظهار داشت که هم‌اکنون روزانه بالغ بر حدود ۵۰۰۰ متر پارچه فاستونی در این مجموعه تولید، رنگرزی و تکمیل می‌گردد که در بازارهای داخلی به فروش می‌رسند.

بنا به اظهارات ایشان، سرانه مصرف پارچه فاستونی در کشور در حدود ۵۲ سانتی‌متر می‌باشد و از اینرو نیاز کشور به این نوع پارچه در حدود ۳۷ میلیون متر می‌باشد. وی کل تولیدات پارچه فاستونی کشور را نیز در حدود ۱۵ میلیون متر اظهار نمود.

آقای مهندس دخانچی مشکل عمده تولیدی دراین واحد را کمبود نقدینگی و مواد اولیه عنوان کرده و اظهار داشتند که به دلیل محدود بدون عرضه تاپس پلی‌استر در کشور، این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، صنعتگران تولید پارچه فاستونی با بحران کمبود مواد اولیه روبرو گردند. در خصوص تأمین نقدینگی لازم برای خطوط تولیدی نیز اعلام کرد که مجموعه کارخانجات ایران مرینوس در حال انتقال از داخل شهر قم به شهرک شکوهیه می‌باشد و تاکنون ماشین‌آلات رنگرزی و تکمیل بطور کامل به این منطقه انتقال یافته‌اند و قرار است تا ده ماه دیگر سالن‌های ریسندگی و بافندگی نیز بطور کامل به شهرک شکوهیه منتقل شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×