اخبار فرش ماشینی

دریافت عوارض صادرات کالا از منطقه آزاد ارس لغو شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جهرمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:‏ گرفتن تضمین توسط بانکها از دولت برای دریافت مطالبات

مدیر عامل بانک صادرات از دریافت تضمین توسط بانکها از دولت برای دریافت بدهی های خود خبر داد.
سید‌محمد جهرمی  در مورد وضعیت مطالبات معوق بانک‌ها، اظهار داشت: نباید در رابطه با بدهی‌های معوق بانک‌ها نگاه بدبینانه به بخش اقتصادی داشت بلکه باید شرایط اقتصاد بین‌المللی و اقتصاد داخلی را در این باره در نظر گرفت.

* از منتقدان شبکه بانکی هستم
وی ادامه داد: البته این دیدگاه به معنای نبود مشکلات در شبکه بانکی نیست چرا که بنده خودم از منتقدان این مشکلات هستم.

مدیرعامل بانک صادرات ضمن تاکید بر اینکه باید مشکلات موجود در شبکه بانکی برطرف شود، گفت: البته نباید مدعی شد که تمام معوقات شبکه بانکی به خاطر فساد اقتصادی در جامعه است بلکه باید شرایط اقتصادی را در این باره در نظر گرفت.
جهرمی در پاسخ به این سؤال که طبق بررسی‌های انجام شده در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی چه میزان از مطالبات معوق بانکی در حیطه مفاسد اقتصادی قرار گرفته است، اضافه کرد: اعتقاد قبلی بنده پیش از ورود به بانک صادرات این بود که حدود ۵ درصد و حتی کمتر از ۵ درصد معوقات شبکه بانکی را می‌توان در مفاسد اقتصادی مطرح کرد.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: هم‌اکنون نیز که وارد بانک شده‌ام به این یقیین رسیده‌ام و معتقدم که شرایط اقتصادی از جمله رونق اقتصادی و اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ می‌دهد در معوق شدن بدهی‌های مردم نقش بسزایی دارد.
جهرمی تاکید کرد: باید به دنبال رونق اقتصادی باشیم و در بعضی از بخش‌ها اقتصاد را از رکود خارج کنیم تا بتوانیم معوقات را وصول نماییم.

* سه تضمین محکم از دستگاه‌های دولتی می‌گیریم
مدیرعامل بانک صادرات در خصوص تضمین بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها با اشاره به اینکه دولت بزرگترین بدهکار شبکه بانکی است، گفت: طبق قانون، بانک‌ها تضمین “معاونت راهبردی ریاست جمهوری ” را از دستگاه‌های دولتی می‌گیرند؛ به دلیل اینکه قانون ذکر کرده تضمین‌های مربوط به ارائه تسهیلات دستگاه‌های دولتی را معاونت مذکور می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها تا زمانی که تضمین معاونت راهبردی را نداشته باشند هیچ کاری انجام نمی‌دهند و در سقفی که مجلس تصویب کرده تسهیلات پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه دو محدودیت فوق در ضمانت‌نامه پرداخت تسهیلات به دستگاه‌های دولتی است، گفت: در قراردادی که در فاز اول بانک صادرات با وزارت نیرو امضاء کرد سه تضمین معاونت راهبردی، مجلس و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو گرفته شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×