اخبار نساجی

مخالفت گروه بریکس با ریاست انحصاری آمریکا بر بانک جهانی

 

اقتصادهای در حال توسعه قدرتمند جهان با رد سنت انتخاب رییس آمریکایی برای بانک جهانی، به دنبال معرفی نامزدی برای این سمت هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، گیدو مانتگا، وزیر دارایی برزیل، اظهار کرده است انتخاب نامزدها باید بر مبنای شایستگی و نه ملیت آنها باشد.

یکی دیگر از مقامات گروه بریکس که شامل کشورهای هند، برزیل، روسیه، چین و آفریقای جنوبی است، عنوان کرده است این گروه احتمال معرفی نامزدی برای به چالش کشیدن نامزدهای دولت آمریکا را مورد بحث قرار خواهد داد.

کشورهای عضو این وام دهنده جهانی تا ۲۳ مارس فرصت دارند تا نامزدهایی را برای احراز پست ریاست بانک جهانی معرفی کنند و احتمالا تصمیم در این مورد در نشست ماه آوریل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گرفته می شود.

بر مبنای قانون نانوشته‌ای که در سال‌های اخیر با مقاومت زیادی روبرو شده است، از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون ریاست بانک جهانی در انحصار آمریکایی‌ها و ریاست صندوق بین المللی پول در اختیار اروپایی‌ها بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پراوین گوردهان، وزیر دارایی آفریقای جنوبی، گفته است زمان آن رسیده که سنت‌های تقسیم این دو سمت میان آمریکا و اروپا شکسته شود و این بار باید بیشتر برای توافق داشتن تلاش کنیم.

رابرت زولیک، رییس بانک جهانی، قصد دارد در پایان ماه ژوئن پس از اتمام دوره پنج ساله ریاستش از سمت خود کناره گیری کند و به دنبال انتخاب مجدد نیست.

آمریکا هنوز نامزدی را که برای این سمت درنظر گرفته، معرفی نکرده است.

بانک جهانی بزرگ‌ترین وام دهنده جهان برای کمک توسعه‌ای به کشورهای فقیرتر است و رییس آن یکی از عالی‌ترین سیاستگذاران جهان به شمار می رود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×