اخبار فرش ماشینی

مخالفت فعالان فرش با انتقال مدیریت این حوزه به وزارت جهاد کشاورزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هیچ سنخیتی بین موضوع فرش با حوزه جهاد کشاورزی وجود ندارد. در این خصوص باید واقع بینانه به مسائل نگاه کرد.

ایلنا: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت: اتحادیه صادرکنندگان به شدت با انتقال این مرکز به زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی مخالف است.

اکبر هریس‌چیان، در گفت‌وگو با ایلنا به وضعیت نمایشگاه بین المللی فرش پرداخت و گفت: در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف امسال که یکم تا هفتم مهرماه برگزار شد، حضور خریداران و شرکت‌های خارجی نسبت به نمایشگاه‌های سال گذشته به طور محسوسی کاهش یافته بود. امسال به غیر از سه شرکت خارجی از اروپا، خریداران خارجی خاصی در نمایشگاه حضور نیافتند.

وی افزود: علاوه بر خریداران خارجی، حضور متقاضیان داخلی نیز کمرنگ بود. به طور کلی نمایشگاه امسال ضعیف‌تر از هر سال برگزار شد.

هریس چیان عدم اطلاع رسانی مناسب را یکی از دلایل ضعف نمایشگاه بین المللی فرش عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات به اندازه‌ای ضعیف بود که حتی بسیاری از متقاضیان داخلی نیز از برگزاری آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی در ادامه به مباحث مطرح شده مبنی بر انتقال مرکز ملی فرش به وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اتحادیه صادرکنندگان به شدت با انتقال این مرکز به زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی مخالف است. خواسته ما این است که شورای عالی فرش تشکیل شده و به طور تخصصی این حوزه را مدیریت کند تا هر روز شاهد طرح مباحثی مبنی بر انتقال حوزه فرش به دستگاه‌های مختلف نباشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هریس چیان تصریح کرد: معتقدیم که هیچ سنخیتی بین موضوع فرش با حوزه جهاد کشاورزی وجود ندارد. در این خصوص باید واقع بینانه به مسائل نگاه کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×