اخبار نساجی

مخالفت حزب کارگر انگلیس با سیاستهای ریاضتی کامرون

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حالی که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خود را برای ارائه بودجه سال مالی جدید آماده می کند حزب کارگر مخالفت شدید خود را با ادامه اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ حزب کارگر انگلیس بر این باور است که اقتصاد انگلیس در شرایط کنونی به سیاستهای محرک پولی و مالی نیاز دارد و دولت باید به جای اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی که به شدت ضد رشد و رونق اقتصادی است سیاستهای محرک مالی و پولی را اجرا کند.

بر این اساس حزب کارگر انگلیس از دولت لندن خواسته است تا کاهش مالیات بر فروش و مالیات بر ارزش افزوده را در اولویت خود قرار دهد. اد بالز سخنگوی حزب کارگر انگلیس تاکید کرد کاهش نرخ مالیاتی در شرایط کنونی بهترین و مناسب ترین تصمیمی است که می توان برای احیای رشد و رونق اقتصادی انگلیس اتخاذ کرد . اقتصاد انگلیس در شرایط کنونی به اجرای سیاستهایی نیاز دارد که از تقاضا و مصرف داخلی حمایت کند . اقتصاد انگلیس به سیاستهای محرک نیاز دارد نه اینکه با اتخاذ سیاستهای انقباضی و ریاضتی تقاضا و مصرف داخلی را کاهش دهیم .

موج انتقادات از سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت دیوید کامرون در حالی رو به افزایش است که دولت این کشور قصد دارد طی ماه مارس بودجه سال جدید مالی را ارائه کند . مایکل فالون معاون نخست وزیر انگلیس نیز ضمن رد اظهارات بالز گفت چیزی که حزب کارگر قادر به فهم و درک آن نیست همین مساله است که با اجرای سیاستهای محرک پولی و مالی دولت مجبور به استقراض بیشتر خواهد بود . اگر انگلیس میزان بدهی و کسری بودجه خود را کاهش ندهد به زودی رتبه اعتباری ای ای ای خود را از دست خواهد داد.

موسسه رتبه بندی مودی در تازه ترین گزارش خود ضمن کاهش رتبه اعتباری شش کشور اروپایی نسبت به کاهش رتبه اعتباری انگلیس و فرانسه هشدار داده است . بالز طی مقاله ای در روزنامه ساندی تایمز نوشت کاهش مالیات بر ارزش افزوده بهترین سیاست اقتصادی است که در شرایط کنونی می تواند به افزایش رشد اقتصادی انگلیس کمک کند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×