اخبار نساجی

مخالفت با ۳ هزار درخواست واردات کالای بی کیفیت در مرداد ماه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر کل اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در مرداد ماه سال جاری با واردات ۳ هزار کالا بدون استاندارد و بی کیفیت مخالفت شد.

«علی‌اصغر رمزی» افزود: از ۲۳ هزار درخواست واردات در مردادماه سال جاری،۲۰ هزار درخواست موفق به دریافت تائیدیه استاندارد به لحاظ کیفیت کالاهای وارداتی شدند تا بتوانند مراحل ثبت سفارش و واردات را طی کنند و۳۰۰۰ درخواست تائیدیه کیفیت را اخذ نکرده و امکان ثبت سفارش و واردات را پیدا نکردند.

به گفته مسئول ستاد نظارت بر استاندارد و کیفیت کالاها ، طی سالهای گذشته شاهد حجم قابل توجه‌ای از کالاهای با کیفیتهای بسیار نامناسب در سطح کشور بودیم که متعاقب تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین کشور و تصویب قوانین مربوطه، از اوایل سال گذشته در بحث مدیریت واردات اقدام به کنترل مشخصات کالاهای وارداتی قبل از ثبت سفارش آنها شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر موجب شده است تا در مراحل اولیه و قبل از اینکه واردکنندگان و بازرگانان تعهد مالی برای خرید و واردات کالاها انجام دهند، کیفیت و استاندارد آن کالا را بررسی و در صورت تائید آن، مجاز به انجام ثبت سفارش و طی مراحل بعدی جهت واردات باشند.

مسئول ستاد نظارت بر استاندارد و کیفیت کالاها خاطرنشان کرد: از اواسط سال گذشته با اجرایی شدن روش یاد شده تعداد قابل توجهی از درخواستهای واردات به دلیل نداشتن کیفیت مناسب کالاهای مربوطه مجاز به واردات نشده‌اند که امیدوارم با استمرار این امر شاهد حذف اینگونه کالاها در سطح کشور باشیم و از سلامت و منابع ملی به نحو مطلوبی حمایت کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×