اخبار نساجی

مخالفت ایران با پذیرش کمک آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شبکه بی بی سی امروز در گزارشی به بازتاب آخرین وضعیت زلزله زدگان در شمال شرقی تبریز پرداخته و اعلام کرد: کمکهای نیروهای امدادی ایران به زلزله زدگان روند تصاعدی گرفته و تهران اعلام کرده که از برخی کشورها کمک قبول نمی کند.

به گزارش مهر، شبکه بی بی سی عربی امروز در گزارشی از آخرین تلاشهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

در این گزارش با اشاره به اینکه هلال احمر ایران یک ورزشگاه بزرگ را با ایجاد ۶ هزار چادر جهت اسکان ۱۶ هزار نفر از افراد بی خانمان آماده کرده، آمده است: مقامات ایرانی اعلام کرده کرده اند که عملیات نجات و جستجوی مفقودان متوقف شده، اما برخی گزارشها حاکی از آن  است که بسیاری از زلزله زدگان همچنان مفقود هستند.

تلویزیون داخلی ایران اعلام کرده که در اثر این زلزله ۲۰ روستا به طور کامل در مناطق کوهستانی ویران شده و به صدها روستا آسیب وارده آمده است.

مرتضی جاوید ۴۷ ساله از اهالی منطقه آهار در این باره به آسوشیتدپرس گفت: در زمان وقوع زلزله احساس می کردم یک مار در حال نیش زدنم از زیر زمین است و این بدترین لحظات زندگی ام بود.

بی بی سی با اشاره به اینکه دو روز عزای عمومی در آذربایجان شرقی اعلام شده، در ادامه گزارش به دستور رئیس جمهوری ایران برای بازسازی خانه های ویران شده پرداخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بی بی سی به اظهارات وزیرکشور نیز اشاره کرده و اعلام می کند: پس از وقوع زلزله بسیاری از مردم ایران از نقاط مختلف به کمک زلزله زدگان شتافتند. همچنین هلال احمر ایران چندین تن غذا، آب معدنی و مواد دارویی میان بازماندگان توزیع کرد و برای آنها چادرهای متعددی زده است.

منابع داخلی نیز اعلام کردند: ایرانیان در صفهای طولانی ۴۴ هزار بسته مواد غذایی و هزاران تخته پتو تقدیم زلزله زدگان آذربایجان شرقی کردند. البته مقامات ایراتی اعلام کرده که کمکهای خارجی از کشورهای آمریکا، ترکیه، تایوان، سنگاپور و آلمان برای زلزله زدگان را نمی پذیرد.

این در حالی است که  کاخ سفید شب گذشته با انتشار بیانیه ‌ای، حادثه زلزله در شمال غرب ایران را تسلیت گفت و آمادگی خود را برای کمک به آسیب‌ دیدگان اعلام کرد.

به گزارش النشره ، “جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه آورده است: مردم آمریکا عمیق‌ ترین مراتب ناراحتی خود از کشته شدن مردم در زلزله غم‌ انگیز در ایران ابراز می دارند.

از سوی دیگر، شبکه خبری روسیا الیوم ساعتی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران در مناطق زلزله زده عزای عمومی اعلام کرده و عملیات کمک رسانی را افزایش داده است.

در این گزارش به عبور آمار قربانیان زلزله از مرز ۳۰۰ نفر اشاره شده و آمده است: با وجود مسدود شدن راههای ارتباطی میان برخی روستاهای منطقه، بیش از ۸۰۰ گروه امدادی برای کمک به زلزله زدگان راهی آذربایجان شرقی شده اند.

روزنامه الدستور اردن نیز امروز در گزارشی به رسیدن آمار قربانیان زلزله اخیر به ۳۰۰ نفر اشاره کرده و اعلام کرد: بنابر اظهارات “محمد نجار” وزیر کشور ایران ۵ هزار نفر در اثر این زلزله زخمی شده اند.

در این گزارش آمده است: ساکنان کل منطقه زلزله زده در شمال غربی ایران ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که اکثر آنها در ۵۳۰ روستا زندگی می کنند. گفته می شود ۱۱۰ روستا در اثر این زلزله آسیب دیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×