اخبار فرش ماشینی

محیط زیست از تقابل با نساجی دست بردارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رئیس انجمن نساجی استان اصفهان گفت: محیط زیست استان باید از تقابل با صنعت نساجی دست بردارد و در کنار صنایع نساجی قرار بگیرد.

به گزارش مهر، مجتبی ملا احمدی اظهار داشت: محیط زیست باید نوع نگاه خود به صنایع نساجی را تغییر دهد زیرا با تعطیلی و پلمب کارگاههای نساجی به دلیل عدم تصفیه فاضلاب مناسب مشکلی حل نخواهد شد.

وی بیان داشت: ۱۰ درصد از مجموع کل واحدهای صنعتی نساجی، شامل واحدهای رنگ، چاپ و تکثیر است که این واحدها باید مجهز به تصفیه خانه باشند که برخی از این واحدها به دلیل نزدیکی با شهرک صنعتی از تصفیه خانه این شهرکها استفاده میکنند.

نایب رئیس انجمن صنعت نساجی استان اصفهان یادآور شد: این در حالی است که برخی از شهرکهای صنعتی در صورتی اجازه استفاده از تصفیه خانه شهرک را به واحدهای نساجی می دهند که آلودگی پساب ها ناشی از صنعت خود را به حد نرمال رسانده و پس از آن وارد تصفیه خانه شهرک صنعتی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: در همین راستا هم اکنون نزدیک به ۳۰ درصد از صنایع چاپ، رنگ و تکثیر صنایع نساجی نیاز به تصفیه خانه دارند که معادل احداث ۳۰ تصفیه خانه جدید با ظرفیت های مختلف برای صنایع نساجی در استان اصفهان است.

ملااحمدی اعلام کرد: آلایندگی صنایع چاپ، رنگ و تکثیر صنایع نساجی جدی است و بدنبال این موضوع هم نیستیم که محیط زیست از رسالت اصلی خود دست بردارد اما تعطیلی و پلمب این صنایع هم به دلیل عدم تجهیز به تصفیه خانه و بیکار کردن کارگران این صنایع اقدام صحیحی نیست.

وی بیان داشت: واحد چاپ، رنگ و تکثیر نجف آباد که یکی از آلوده ترین واحدهای ما در کشور است به دلیل نگاه خوب رئیس محیط زیست نجف آباد، توانست تصفیه خانه ای را در دهق احداث کرده و جزو صنایع سبز قرار گیرد.

نایب رئیس انجمن نساجی استان اصفهان اعلام کرد: رئیس محیط زیست نجف آباد به جای پلمپ این مرکز، جلسه ای با رئیس واحد صنعت نساجی نجف آباد گذاشت و پس از آن با بررسی الگوهای مختلف، بهترین الگوی تصفیه خانه را به این مرکز ارائه داد و مقرر کرد که اگر تا یکماه آینده چنین الگویی را پیاده نکنند پلمب می شوند.

وی گفت: تولید کننده به دلیل مشکلات عدیده ای که دارد فرصتی برای بررسی الگوهای مختلف تصفیه خانه را ندارد اما با همراهی رئیس محیط زیست نجف آباد این الگو در اختیار تمام واحدها قرار می گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×