اخبار نساجی

محموله ۶۵ هزار تنی گندم آمریکا به زودی راهی ایران می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محموله ۶۵ هزار تنی گندم آمریکا به زودی راهی ایران می‌شود

منابع رسمی آمریکا اعلام کردند نخستین محموله گندم آمریکا طی سه سال گذشته به وزن ۶۵ هزار تن به زودی راهی ایران خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بر اساس آمار دولت آمریکا، اولین محموله گندم آمریکا در طی نزدیک به سه سال گذشته به زودی به ایران صادر خواهد شد.

این محموله حاوی بیش از ۶۵ هزار تن گندم است که هفته گذشته برای صادرات مورد بازرسی قرار گرفت. محموله مذکور یکی از حداقل سه محموله گندمی است که اواخر ماه فوریه توسط ایران از آمریکا خریداری شده است.

ایران با هدف افزایش ذخایر مواد غذایی داخلی خود و ایستادگی در مقابل تحریم های غرب، در طی ماه های اخیر، اقدام به خرید حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تن غلات از تولید کنندگان غلات نموده است.

هر چند مواد غذایی مشمول تحریم ها نیستند، اما محدودیت های ناشی از تحریم ها موجب ایجاد وقفه در واردات مواد غذایی و افزایش بهای آنها در ایران شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شاون مک کمبریج، از تحلیلگران موسسه جفریز بچ در این زمینه اظهار داشت: «ایرانیان اقدام به خرید (غلات) می کنند، حال چه از آمریکا و چه از جای دیگر، تا کالاهای اساسی مورد نیاز خود را برای مقابله با تحریم ها و یا هر گونه اقدام دیگری که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد ذخیره کنند.»

وی افزود: «از نظر تجارت غلات، این آزمونی برای سنجش بردباری دولت آمریکا در مورد عدم استفاده از مواد غذایی به عنوان یک سلاح است»

وزارت کشاورزی آمریکا تا کنون خرید ۱۸۰ هزار تن گندم توسط ایران از آمریکا را تایید نموده است که بیشترین میزان گندم خریداری شده از سال ۲۰۰۸ به شمار می رود، اما منابع غیر رسمی و خصوصی حجم مجموع گندم خریداری شده را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرده اند.

خرید گندم ایران در هفته های اخیر کمتر شده، اما نشان هایی که حاکی از کاهش حجم تولید غلات در ایران به دلیل کاهش نزولات جوی است، ممکن است تهران را مجبور به خرید میزان بیشتری گندم از بازارهای بین المللی در ماه های آینده بنماید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×