اخبار نساجی

محصولات پتروشیمی جزء محصولات نفتی است نه غیرنفتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کمیسون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بخشی ازمحصولات نفتی است که رئیس گمرک به‌ این واقعیت بی توجه بوده و آنها را جزء آمار صادرات غیرنفتی به حساب آورده است.

به گزارش افکارنیوز ، غلام‌رضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خانه ملت، با تایید صحبت‌های رئیس گمرک درباره افزایش صادرات غیرنفتی در سال ۹۰ افزود: در حالی رئیس گمرک از افزایش صادرات غیرنفتی در سال ۹۰ خبر می دهد که محصولات پتروشیمی را نیز جزء محصولات غیرنفتی به حساب آوریم و آنها را از صادرات غیرنفتی تفکیک نکنیم.

نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میعانات و محصولات پتروشیمی بخشی ازمحصولات نفتی است و این واقعیتی غیر قابل انکار است که رئیس گمرک به آن توجهی ندارد.

رئیس کمیسون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم تاکید کرد: کاهش وابستگی کشور به نفت، مستلزم تبیین اهمیت این موضوع ، جدیت در پیگیری مباحث مربوط به آن و نیز آگاهی از ظرفیت‌های کشور در زمینه صادرات غیرنفتی است.

عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی در مجلس با تاکید بر دوگانه‌گویی و تناقضات آماری اعلام شده از سوی مسئولان دولتی افزود: مجلس به خوبی می‌داند که چه اتفاقی رخ داده است و آمارهای اعلامی مسئولان دولتی چه وضعیتی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: گزارش‌های حاوی مطالب درست یا نادرست مسئولان دولتی اهمیت چندانی ندارد چرا که مجلس به خوبی با واقعیات امرآشناست و می‌داند دولت چه شیوه‌ای را برای ادامه کار در پیش گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت گفت: بنابراین با افزودن صادرات محصولات پتروشیمی به صادرات غیرنفتی، می توان اعلام کرد که صادرات غیر نفتی ایران در سال ۹۰ افزایش داشته است.

البته در این میان مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی کشور نیز، افزایش صادرات غیر نفتی را مطلوب دانسته و آن را در سال ‌۸۳ ، از ‌۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، به رقم فزاینده ‌۴۵ میلیارد دلار در سال ‌۹۰ قابل تغییر دانسته است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×