اخبار نساجی

محصولات کشاورزی مشمول ارتقای قانون کیفیت نمی‌شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت:  محصولات کشاورزی که به صورت خام وارد می‌شوند، مشمول قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه ا طلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت (mimt) و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): بهادر کاظمی درباره تغییرات رخ داده در شیوه واردات کالا به کشور توضیح داد: واردات آن دسته از فرآورده‌های کشاورزی که به شیوه صنعتی فرآوری شده و به صورت انواع کمپوت، کنسرو، کنسانتره و مانند آن تهیه و بسته‌بندی می‌شوند، مشمول قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی شده و واردکنندگان آنها باید قبل از ورود کالا تائیدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، براساس قانون ارتقای کیفیت و سایر تولیدات صنعتی کلیه کالاهای صنعتی وارداتی به کشور قبل از ورود باید تائیدیه سازمان ملی استاندارد را دریافت کنند.

از سوی دیگر از ابتدای اسفند ماه سال جاری، گمرک ایران کالاهایی را که قبل از ثبت سفارش، از سازمان استاندارد تائیدیه دریافت نکرده باشند و دارای ایران‌کد نباشند، ترخیص نخواهد کرد.
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، با توجه به قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی و آیین‌نامه اجرایی آن، از این تاریخ به بعد انجام ثبت سفارشات بیش از پنج هزار ردیف تعرفه منوط به اخذ ایران‌کد و تایید گواهی‌های لازم از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×