اخبار نساجی

محصولات بسته بندی شده قیمتشان افزایش نخواهد داشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان اعلام کرد: با توجه به اینکه قیمت محصولات شیلاتی بسته بندی شده تا پایان سال هیچ افزایشی نخواهد داشت، به مصرف کنندگان توصیه می شود آبزیان بسته بندی شده را که کیفیت آنها تضمین شده و قیمتشان ثابت است را خریداری کنند.

عیسی گلشاهی در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره میزان عرضه ی محصولات شیلاتی و قیمت آنها در ایام عید، اظهار کرد: با توجه به این که در ایام نوروز نقطه اوج عرضه و مصرف آبزیان است، گفت: در تامین محصولات آبزی هیچ مشکلی و کمبودی وجود ندارد؛ میگو های پرورشی به اندازه کافی تولید و ذخیره سازی شده و پاسخ گوی بازار مصرف خواهد بود. برداشت ماهیان گرم آبی نیز همزمان با بازار مصرف ایام عید صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت محصولات شیلاتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق شده غرفه های عرضه مستقیم محصولات شیلاتی در نمایشگاه های بهاره کشور به منظور عرضه ی مستقیم محصول تازه و سالم با قیمت مناسب در اختیار تولید کنندگان این بخش قرار گیرد.

گلشاهی اضافه کرد: طبق توافق صورت گرفته بیش از ۸۵ غرفه برای عرضه ی محصولات شیلاتی در نظر گرفته شده که در صورت وجود تقاضا از سوی تولید کنندگان این غرفه ها افزایش می یابند و بسته به میزان تقاضا برای عرضه به هر میزان که لازم باشد، غرفه ی عرضه مستقیم محصولات شیلاتی تامین خواهد شد.

به گفته ی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان قیمت محصولاتی که در این غرفه ها عرضه می شوند، ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت بازار ارزان تر است.

وی اظهار کرد: با توجه به توافق انجام شده با تولید کنندگان و کارخانه های فرآوری آبزیان محصولات این بخش تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و قیمت پایه ی این محصولات به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام شده است، لذا قیمت محصولات شیلاتی بسته بندی شده بدون هیچ گونه افزایشی در بازار مصرف عرضه می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گلشاهی تصریح کرد: با توجه به این که کیفیت محصولات بسته بندی شده تایید شده و قیمت آنها تثبیت شده و بدون تغییر در بازار عرضه می شود، به مصرف کنندگان توصیه می شود از محصولات بسته بندی شده شیلاتی را که کیفیت تضمین شده و قیمت ثابت را دارند، خریداری کنند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان با اشاره به این که در حال حاضر میگوی پرورشی با کد و شناسنامه در بازار مصرف عرضه می شود، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود کلیه ی محصولات پرورشی شیلاتی تا پایان سال شناسنامه دار شوند، اما به دلیل جلوگیری از بروز مشکل در عرضه ی این محصولات و اوج تقاضا و هم چنین جلوگیری از افزایش قیمت از سوی سودجویان این برنامه به فروردین ماه موکول می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که محصولات صیادی گستردگی فراوانی دارند، شناسنامه دار کردن آنها به کندی پیش می رود که پیش بینی می شود تا تابستان سال آینده این محصولات هم با کد مشخص به عنوان شناسنامه تولید عرضه شوند که قابل ردیابی باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×