اخبار نساجی

محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد غیرقانونی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس بر غیر قانونی دانستن تعیین قیمت محصولات پتروشیمی براساس نرخ ارز آزاد تأکید کرد و گفت: تلاش خود را برای لغو این مصوبه با پرسش از وزیر صنعت، معدن و تجارت تا سه شنبه این هفته انجام می دهیم.

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزرای تسنیم، با اشاره به اینکه تصمیم اخیر وزارت صنعت در تعیین قیمت محاسبه شده محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد غیر قانونی است، اظهار داشت: امسال مجلس شورای اسلامی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را ۱۳ سنت تعیین کرد که با تعدیل دولت این رقم به ۱۰ سنت رسیده است.

وی با بیان این که هم اکنون فروش گاز ایران به خارج حدود ۴۰ تا ۶۰ سنت است، افزود: در این میان گاز با کاهش یک چهارمی به قیمت ۱۰ سنت به پتروشیمی ها عرضه می شود که در نهایت قیمت محصولات پتروشیمی پایین تر از ارز مبادله ای است بدین ترتیب ابلاغیه معاون وزیر در تعیین قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد قانونی و منطقی نیست.

این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون صنایع قرار گرفته است؛ نمایندگان هم به طور جد بر غیر قانونی بودن این تصمیم تأکید دارند و تلاش خود را برای لغو آن با پرسش از وزیر صنعت، معدن و تجارت تا سه شنبه این هفته انجام می دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تعیین قیمت محصولات پتروشیمی بر اساس ارز آزاد را خلاف سیاست های حمایت های تولید دانست و گفت: اعمال اینگونه تصمیم ها تولیدکنندگان را به حاشیه بازار هدایت کرده و آفت زا است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×