اخبار نساجی

محاسبه تعرفه واردات تمام کالاها با ارز ۱۲۲۶ تومان دستور قانون است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محاسبه تعرفه واردات تمام کالاها با ارز 1226 تومان دستور قانون است

معاون امور گمرکی گمرک ایران در پاسخ به اینکه چرا تعرفه واردات کالاهایی که ارز مرجع نمی گیرند، بر مبنای ارز ۱۲۲۶ تومان محاسبه می شود؟ گفت: این رویه دستور قانون است و ما بر اساس مقررات عمل می‌کنیم.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با فارس، در مورد دلایل وصول حقوق گمرکی واردات تمام کالاها بر اساس ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی گفت: بر اساس قانون همه کالاهای وارداتی طبق ارز مرجع که از طرف بانک مرکزی به گمرک اعلام می‌شود، محاسبه و حقوق گمرکی آن دریافت می‌شود.

معاون امور گمرکی گمرک ایران افزود: این قانون از قبل هم وجود داشته و حتی در مورد وارداتی که در برابر صادرات انجام می‌شود، نیز اعمال می‌شده و حقوق گمرکی بر اساس ارزش کالا با مبنای محاسبه نرخ مرجع ارز وصول می‌شود.

نادری در مورد این که فقط دارو و مواد غذایی با نرخ مرجع و بقیه کالاها به نرخ آزاد ارز وارد می‌شود، افزود: برای گمرک فرق نمی‌کند که کالای وارد شده با نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان و یا با نرخ آزاد وارد شده باشد، بلکه برای دریافت حقوق ورودی گمرک مبنای محاسبه، فقط ارز مرجع است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در پاسخ به این پرسش که آیا درآمد گمرک و دولت با این حساب کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: یکی از جنبه‌های گمرک کسب درآمد برای دولت از طریق دریافت حقوق ورودی است، اما جنبه دیگر اجرای قانون و مقررات است که در حال حاضر قانون می‌گوید مبنای دریافت حقوق ورودی برای کالاهای وارد شده به گمرک نرخ مرجع ارز است که از سوی بانک مرکزی به گمرک اعلام می‌شود.

وی افزود: وظیفه گمرک وصول یک نوع مالیات غیرمستقیم و کسب درآمد از طریق حقوق و عوارض گمرکی است که بر مبنای سیاست‌های بازرگانی خارجی تعیین می‌شود و این قانون از قبل هم بوده و هم اکنون نیز اجرا می‌شود که محاسبه ارزش کالای وارداتی بر مبنای نرخ ارز مرجع بانک مرکزی است.

وی افزود: حتی کالاهایی که در مقابل صادرات کالا متقابلا به کشور وارد می‌شود و یا بر اساس LC بدون ارز وارد می‌شود، محاسبه مبنای حقوق گمرکی بر اساس نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومان است.

نادری در مورد درآمد حقوق گمرکی در سال جاری گفت: طبق قانون درآمد عوارض و حقوق ورودی گمرک حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است که امید است، اهداف قانون محقق شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×