اخبار نساجی

مجتمع پتروشیمی ایرانشهر زمینه ساز اشتغال ۱۰ هزار نفر

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اجرای پروژه مجتمع پتروشیمی در ایرانشهر با مشارکت بخش خصوصی، زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم می کند.

ˈعباس شعری مقدمˈ که به منظور جانمایی تاسیسات مجتمع پتروشیمی به ایرانشهر سفر کرده است روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای مرحله نخست صنایع پتروشیمی ایرانشهر در زمینی به گسترده ۳۰۰ هکتار آغاز می شود.

وی گفت: برای تکمیل این مرحله به هزار هکتار زمین نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدفش از سفر به ایرانشهر را مکانیابی برای ساخت مجتمع پتروشیمی در نزدیکی این شهر ذکر و بیان کرد: مکانیابی به نحوی انجام می شود که از نظر آلایندگی مشکلی برای مردم ایجاد نکند و استفاده از امکانات شهری نیز مقدور باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شعری مقدم اظهار داشت: برای تامین آب مجتمع پتروشیمی ایرانشهر از طریق چابهار برنامه ریزی شده که با تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیریهای رییس جمهور در آینده نزدیک عملیات اجرای مجتمع صنایع پتروشیمی ایرانشهر آغاز می شود.

وی با تاکید بر آمادگی بخش خصوصی برای اجرای این پروژه گفت: با راه اندازی این مجتمع زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد جویای کار فراهم می شود لذا شاهد تحول در منطقه در زمینه های مختلف خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این پروژه با نام ˈgtpˈ یعنی تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن اجرا می شود. پروپلین نیز واحدهای پایین دست مانند تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن است که اشتغالزایی زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرحله نهایی این پروژه تولید موادی مانند پلاستکیها، ظروف یک بارمصرف و بطریها است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: باگذشت کمتر از ۷۰ روز از وعده رییس جمهوری برای ساخت پتروشیمی در ایرانشهر امروز شاهد جانمایی این پروژه هستیم.

ˈعلی اوسط هاشمیˈ افزود: صنایع پتروشیمی ایرانشهر بزرگترین پروژه در سیستان و بلوچستان با هزینه ای بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: ایرانشهر تنها محدود به پتروشیمی نیست، کارخانه بافت بلوچ نیز به عنوان شرکت توسعه گر از حمایت دولت برخوردار و همانند گذشته فعال خواهد شد.

ایرانشهر در فاصله ۳۲۵ کیلومتری جنوب زاهدان و در مرکز مسیر ارتباطی کرمان – چابهار و چابهار- زاهدان قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×