اخبار نساجی

متهم: ۲میلیارد تومان خیریه گرفتم!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

متهم: ۲میلیارد تومان خیریه گرفتم!

یکی از متهمان گفت: پولی که خسروی به من داد خیریه بود و کلا ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گرفتم.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار قضایی فارس در ادامه ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به فساد بزرگ مالی، «س.ک» رئیس بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز برای اخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت و گفت: آقای «ر» از من خواسته بود ال‌سی‌ها را باز کنم. من از آشنایی او و خسروی باخبر نبودم.

وی با بیان اینکه قصد ضربه زدن به نظام را نداشتم گفت: تمام هزینه‌های بلیط‌های مرا شرکت آریا تقبل می‌کرد. این گروه دفتر هواپیمایی داشت.

متهم گفت: پولی که خسروی به من داد خیریه بود و کلا ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گرفتم. تمام شبکه بانک صادرات از موضوع بازگشایی ال‌سی‌ها باخبر بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه دفاعیات خود گفت: خسروی از مشتریان خاص بود و اعتبارسنجی او توسط اعتبارات کارشناسان بانک صادرات انجام می‌شد. من قرار نبود در شعبه کار استعلام را انجام دهم.

متهم در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه چرا بازرسان متوجه چیزی نشدند گفت:  تمام چیزهایی که می‌گویم مربوط به قبل از دستگیری است. بیش از ۴۰ بار از شعبه بازرسی شد اما کسی نگاه نکرد که چرا شماره برخی از ال‌سی‌ها وجود ندارد. من هیچگونه جعلی انجام ندادم.

وی ادامه داد: من مهر و امضای خودم را می‌زدم، چرا نماینده حقوقی و وکیل بانک صادرات می‌گوید جعل شده است؟ چرا به من اتهام پولشویی می‌زنید؟ اگر می‌خواستم پولشویی کنم که می‌رفتم و اسلحه قاچاق می‌کردم. من رشوه نداده‌ام.

متهم در پاسخ به این سوال قاضی که پس چه کسی به «ر» پول داد گفت: به من گفتند بابت کاری به او ۳۰ میلیون تومان بدهم.

قاضی گفت: به این کار حق‌السکوت می‌گویند و شما برای پرداخت پول به خسروی از هم سبقت می‌گرفتید و این نشان‌دهنده باندی بودنتان است.

متهم درباره اینکه چرا ال‌سی‌ها را ثبت نمی‌کردند گفت: من بیشتر از اندازه سقف مجوزم گشایش کردم به همین دلیل ثبت نمی‌کردم. چون غیرقانونی بود این کار را کردم.

بعد از متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: بحث فساد فی‌الارض فاقد جنبه‌های معنوی و مادی جرم است. به واسطه ارتباطات گسترده خسروی با مدیران به نظر می‌رسد موکل من با فساد ارتباطی ندارد. گویا پرونده دیگری باید باشد. به نظر می‌رسد نمی‌توان گفت چون موکل من همکاری داشته است اتهام عضویت در باند را به او زد.

وی ادامه داد: از موکل من به عنوان ابزار استفاده شده است.

بعد از اظهارات وکیل و اخذ آخرین دفاعیات، رسیدگی به اتهامات این متهم به پایان رسید و وکیل وی عنوان کرد که مشروح دفاعیات خود را در قالب لایحه ارائه خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×