اخبار فرش ماشینی

مبلغ۱۳۰ میلیون یورو برای اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد مصوب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هوشنگ بازوند

 

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان که در شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد با اشاره به فرصت انتخاب استان لرستان به‌عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: قرار است با رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی استان لرستان این استان به‌عنوان نمونه و الگو برای دیگر استان‌های کشور معرفی شود بنابراین همه مدیران باید در راستای رفع موانع و رونق تولید گام بردارند.

وی با تصریح بر اینکه در صورت کم‌کاری مدیران باید از جایگاه خود عزل شوند، افزود: در صورت نیاز به افزایش تفویض اختیارات لازم به مدیران استانی این امر به اطلاع وزیر کشور خواهد رسید بر این اساس هر مدیری در استان که بخواهد در مقابل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و به‌درستی کار نکند بهتر است از مقام و جایگاه خود کنار رود.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات کمبود برق واحدهای شهرک صنعتی بروجرد خطاب به معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای باختر عنوان کرد: سه استان همدان، مرکزی و لرستان زیر نظر شرکت برق باختر است و اگر قرار باشد مشکلات ما با این شرکت همچنان لاینحل باقی بماند با توجه به پایلوت بودن لرستان، ترجیح بر این است که استان لرستان در حوزه توزیع برق تحت نظر استان کرمانشاه قرار بگیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تأکید بر لزوم داشتن نگاه ویژه به استان لرستان در مباحث اقتصادی توسط شرکت‌های خدماتی بیان کرد: شرکت برق باختر هیچ تحرکی در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی استان انجام نداده است و رویه آن‌ها مبنی بر دریافت اعتبار و پس‌ازآن ارائه خدمات رویه‌ای نادرست است چراکه مدیران نظام خود باید برای تأمین اعتبار تلاش کنند نه اینکه منتظر دریافت اعتبار و ارائه خدمت شوند.

بازوند با ابراز تأسف از اقدامات نادرست شرکت برق منطقه‌ای باختر تصریح کرد: اگر قرار باشد اعتبار توسط ما تأمین شود که دیگر نیازی به مشارکت برق باختر نیست و این کار را یک پیمانکار نیز می‌تواند انجام دهد درحالی‌که شرکت برق باختر مبالغ میلیاردی سنگینی از واحدهای صنعتی اراک طلبکار است اما برای اخذ آن‌ها اقدامی نمی‌کند و در مقابل رفع موانع واحدهای استان لرستان مقاومت می‌کند که این اقدام مقاومت در برابر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دیگر موانع و مشکلات واحدهای صنعتی استان لرستان از مدیران کل استانی خواست نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرده و گفت: احداث و بهسازی محور دسترسی به شهرک صنعتی بروجرد، رفع مشکل برق‌رسانی و گازرسانی به این شهرک و تقسیط بهای خدمات واحدهای صنعتی توسط شرکت‌های خدماتی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تعین تکلیف واحدهای بدهکار بانک‌ها ظرف سریع‌ترین زمان ممکن و ارائه مهلت زمانی به کارخانجات از شش ماه تا یک سال و نیز کاهش بهره بانکی تسهیلات از اقداماتی است که باید برای رفع موانع تولید در شهرک صنعتی بروجرد لحاظ شود.

وی گفت: پس از ۱۲ سال تعطیلی فولاد ازنا ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بانک مرکزی برای این واحد مصوب شده همچنین برای اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد ۱۳۰ میلیون یورو مصوبه دریافت شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×