اخبار نساجی

مبادلات ۷.۵میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴

 

مبادلات تجاری ایران و اروپا در سال ۲۰۱۴ با رشد ۲۰درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۷.۵میلیارد یورو رسید که ۶.۴میلیارد یورو از این رقم مربوط به صادرات اتحادیه اروپا به ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷.۵۶۲ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ با رشد ۲۰درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در سال ۲۰۱۳ با افت ۴۷درصدی مواجه شده و به ۶.۲۸۳ میلیارد یورو رسیده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۱۴ رشد ۱۶درصدی داشته و به ۶.۴ میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در سال پیش از آن ۵.۵ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رشد واردات اروپا از ایران در سال ۲۰۱۴ سه برابر رشد صادرات به ایران در این سال بوده است.

در حالی که اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۷۸۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود این رقم در سال ۲۰۱۴ با رشد قابل توجه ۴۸درصدی مواجه شده و به ۱.۱۶۲ میلیارد یورو رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۱۳ با کاهش ۸۶درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۷۸۳ میلیون یورو رسیده بود. صادرات اتحادیه اروپا به ایران نیز در این سال افت ۱۶درصدی را تجربه کرده بود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×