اخبار نساجی

مبادلات ۳۶ میلیارد دلاری ایران و چین در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴

 

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی ۵۴ درصد افزایش یافت و به ۳۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ گمرک چین مبادلات تجاری ایران و چین در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی را ۳۶.۷۲۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و چین در ماه های ژانویه تا اوت ۲۰۱۴ با رشد قابل توجه ۵۴.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا اوت امسال رشد قابل توجه ۱۳۵.۱ درصدی را تجربه کرده و به ۱۶.۸۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که واردات چین از ایران در این مدت تنها ۱۹.۴ درصد افزایش داشته است. واردات چین از ایران در ۸ ماه نخست امسال ۱۹.۸۲۶ میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، رشد قابل توجه صادارت چین به ایران در سال ۲۰۱۴ برخلاف انتظار فعالان اقتصادی است که پیش بینی می کردند با امضای توافق موقت هسته ای محدودیت ها در زمینه مبادلات تجاری ایران با اروپا کاهش یابد و در نتیجه واردات کالاهای عمدتا بی کیفیت چینی کمتر شود.

نه تنها صادرات کالاهای چینی به ایران کمتر نشده است بلکه در سال ۲۰۱۴ شاهد رشد قابل توجه ورود کالاهای چینی به کشور بوده ایم. در نتیجه، فاصله تراز تجاری دو کشور که به نفع ایران بود به شدت کم شده است.

در ماه جولای صادرات چین به ایران از واردات این کشور از ایران پیشی گرفت و این وضعیت در ماه اوت نیز تکرار شده است. چین در ماه اوت ۲.۶۰۹ میلیارد دلار کالا به ایران صادر و ۱.۵۶۴ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×