اخبار نساجی

مبادلات تجاری با یوان چین به دو برابر افزایش می یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 منطقه ویژه تجاری هنگ کنگ با ذخیر ارزی ۱.۱ تریلیون یوان به یکی از بزرگترین مرکز مبادلات بین المللی با پول رایج چین (یوان) در خارج از این کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام رسمی مالی هنگ کنگ روز یکشنبه با بیان اینکه این مقدار ذخیر ارزی، نیمی از مجموع یوان مورد معامله در جهان محسوب می شود، گفت: انتظار می رود تجارت بین المللی چین با یوان در پنج تا هفت سال آینده دو برابر شود؛ چنین روندی برای موسسه های مالی و اعتباری که با این پول دادوستد می کنند، اعتبار جهانی بیشتری می آورد.

«چن تاک لام» مدیر اجرایی بخش مالی هنگ کنگ افزود: انتظار می رود موسسه های مالی و اعتباری هنگ کنگ برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود یوان بیشتری را به بازار تزریق کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مبادلات تجاری چین با یوان بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد کل مبادلات تجاری این کشور است و انتظار می رود این رقم به ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد. چنین روند افزایشی نشان دهنده تمایل هر چه بیشتر تجار و سرمایه گذاران بین المللی به ارز چینی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این گزارش، از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی(دی ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال) میزان مبادلات تجاری با یوان چین افزایش چشمگیری داشته به طوری که برابر با ۳۰ میلیون دلار آمریکا در این دوره زمانی است.

به اعتقاد «چن تاک لام»، سهمیه ۲۷۰ میلیارد یوانی که به هنگ کنگ اختصاص یافته دیگر نیازمند تقاضای بازار نبوده و هنگ کنگ امیدوار است چین میزان سهمیه ارزی مربوط به این منطقه را افزایش دهد.

«چن» معتقد است با رشد مبادلات یوانی، هنگ کنگ تهدیدی از سوی مراکز ارزی دیگر همچون لندن و سنگاپور احساس نخواهد کرد.

به گفته ‘راندال کروسزنر’ استاد بخش تجارت دانشگاه شیکاگو، چین به آزادسازی بیشتر ارز خود نیاز دارد تا بتواند آن را با سهولت بیشتر تبدیل و مبادله کند.

وی معتقد است، چین همچنین باید شفافیت و پیش بینی بازارهای مالی خود را افزایش دهد تا بتواند سرمایه گذاری درازمدت این کشور را به میزان دلخواه افزایش دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×