اخبار نساجی

مانع اجرای طرح ترافیک شیراز نشوید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای طرح ترافیکی شیراز اجتناب‌ناپذیر است و نباید برای اجرای آن موانع ایجاد کرد.

زین‌العابدین عرب بعد از ظهر امروز در دویست و پنجاه و سومین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: باید برای اجرای طرح محدوده ترافیکی شیراز همکاری کرد نه اینکه مانع سر راه آن قرار داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اجرای طرح ترافیکی شیراز اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تمام مسئولان و نهادها باید برای اجرای طرح ترافیک شیراز تلاش کنند چراکه این طرح با جان مردم سر و کار دارد.

وی افزود: در تمام شهرهای بزرگ ایران مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

عرب تصریح کرد: اگر منظور از تقویت زیرساخت‌ها توسعه و عریض کردن خیابان‌های مرکزی شهر است این امر با سرعت محقق نمی‌شود و در جاه‌هایی از شهر نیز امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات لازم صورت گرفته و همگان باید برای اجرای طرح ترافیک شیراز تلاش کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای اجرای طرح ترافیک است بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر این طرح تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان خود به خود از حجم ترافیکی در شهر کاسته می‌شود فرصت مناسبی برای اجرای طرح ترافیکی است.

احمد رضا نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: محدودیت آنچنانی در اجرای طرح ترافیک ایجاد نشده و مردم می‌توانند چند روز از هفته را با خودروی شخصی مسافرت دورن شهری داشته باشند و در روزهای دیگر نیز با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی رفت و آمدها به راحتی امکان‌پذیر است.

نقیب‌زاده افزود: تاکید من بر اجرای مصوبه در زمان اعلام شده است.

رئیس این شورا نیز گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در مورد اجرای طرح ترافیک بازدارنده است و نه تشویقی، بنابراین ما می‌خواهیم با اجرای این طرح از ورود خودروها به محدوده طرح جلوگیری کنیم.

علی زحمتکش تصریح کرد: در صورتی که نواقص طرح محدوده ترافیکی رفع نشود تمام  طرح زیر سؤال می‌رود.

وی با اشاره به چاپ و صدور کارت تردد و اعلام نرخ برای بعضی از اقشار گفت: نباید این شائبه ایجاد شود که شهرداری شیراز می‌خواهد از طریق طرح ترافیک منفعت مالی ایجاد کند.

زحمتکش تصریح کرد: پرداخت وجه برای کارت تردد مانند جریمه برای افرادی است که اصرار به نبستن کمربند ایمنی دارند.

حجت‌الاسلام عبدالرسول میری عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه از کمیت و کیفیت این طرح آن‌گونه که باید اطلاع ندارم بهتر است طرح به کمیسیون بازگردد تا بررسی شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: طرح ترافیک شیراز قرار بود سال گذشته اجرا شود اما در عین اینکه ۷ میلیارد تومان هزینه آماده‌سازی شد اجرای این طرح به تعویق افتاد و در شرایط کنونی نیز به نظر می‌رسد تعلل در اجرای این طرح مسئولان مربوطه را دلسرد کند.

مظفر مختاری افزود: طرح ترافیکی بدون همکاری فرمانداری عملیاتی نیست، بنابراین ما تقاضای همکاری در راستای اجرای طرح محدوده ترافیکی را داریم.

مختاری اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد خودروهای سطح شهر تک‌سرنشین هستند که با اجرای سریع‌تر طرح از ورود این خودروها به خیابان و ایجاد ترافیک جلوگیری می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز نیز گفت: در شورای ترافیک این شهرستان مقرر شد، مدیر اجرایی این طرح، پاورپوینتی را از ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسی) و تعداد پارکینگ‌های سطح شهر با ظرفیت آنها فراهم کند اما این امر محقق نشد ضمن اینکه پلیس نیز نیازمند آموزش ۷۰ نیرو بود بنابراین شورای ترافیک تصمیم گرفت زمان اجرای طرح را از اول مرداد‌ماه به اول شهریور‌ماه موکول کند.

وی گفت: ما انتظار نداریم شهرداری شیراز عرض معابر را بیشتر کند اما تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری بوده ضمن اینکه قطار شهری نیز در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

روز گذشته فرمانده انتظامی استان فارس در یک نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران، زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح محدوده ترافیکی شهر شیراز را فراهم ندانست در حالی که اجرای این طرح را بسیار مفید و لازم برشمرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×