اخبار فرش ماشینی

مالکیت فکری فرش دستبافت ایلام ثبت جهانی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن تجارت استان ایلام، یارالله نصیری اظهار داشت: فرش دست بافت ایلام به همراه فرش ۱۳ منطقه ایران توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید.

وی یادآور شد:‌ فرایند انجام کار از اوایل سال گذشته آغاز و پس از مطالعات امکان سنجی برای هر کالا و محصول، اقدامات ثبت ملی که شامل تنظیم اظهارنامه و تشکیل پرونده و دو بار آگهی در روزنامه رسمی در بازه‌های زمانی یک و دو ماهه است، انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ تشکیل پرونده ثبت جهانی شامل تنظیم اظهار نامه لیسبون، تهیه گزارش کامل کارشناسی برای هر محصول و تهیه کلیه مستندات لازم و ارسال آن به سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo)  صورت گرفته است.

به گفته وی، عملیات انجام کار در سازمان جهانی مالکیت فکری بین ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد.

وی افزود: در مرحله اول درخواست ها  کارشناسی شده سپس پرونده به کشورهای عضو لیسبون ارسال می شود در صورتی که ادعا و یا اعتراضی از سوی این کشورها دریافت نشود مرحله ثبت و صدور جهانی به سرانجام می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزایای ثبت جهانی مالکیت فکری بیان داشت: صادرات محصول و کالای ایرانی با نام ایران، امتیاز انحصار صادرات محصول برای ایران، ‌افزایش قیمت صادراتی محصول و در نهایت افزایش ارزش افزوده محصولات خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یارالله نصیری تصریح کرد: اخیرا سرمایه گذاران توانمندی وارد عرصه تولید فرش دست بافت ایلام شده اند که با استفاده از روش های بازاریابی نوین و ایجاد و شناسایی بازارهای جدید بافندگان فرش دست بافت استان را به فعالیت حرفه ای در این بخش تشویق نموده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر، نام فرش ایلام هم ردیف استان های صاحب سبک و ریشه دار کشور شده است.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ همه چیز در مورد شلوار و پارچه های جین مصرفی برای شلوار های لی

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×