اخبار نساجی

ماکسیما و گرندویتارا خود را به تیانا نزدیک کردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نگاهی به آمار کیفیت خودروها در بهمن ماه گویای آن است که هم چنان نیسان تیانا عنوان با کیفیت ترین و انواع مختلف پراید عنوان کم کیفیت ترین خودروها را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در یازدهمین ماه امسال، به ترتیب خودروهای تیانا، ماکسیما، گرند ویتارا، مگان و تندر ۹۰ پارس خودرو در پنج رده اول جدول کیفیت جای گرفتند.

اما در میان خودروهایی که از دوم تا پنجم قرار گرفته اند، این ماه با حذف مزدا۲ و مزدا۳ از بررسی ها، همه خودروها دو پله ارتقا یافتند، چرا که در ماه گذشته رده های دوم و سوم جدول کیفیت به ترتیب به مزدا۲ و نیو مزدا۳ اختصاص داشت.

جهش چهار پله ای آوانته

اما تندر۹۰ ایران خودرو نیز در بهمن ماه رتبه ی ششم جدول کیفیت از آن خود کرده و پس از آن هیوندا آوانته که تا ماه پیش پس از پژو ۲۰۶ و ۲۰۶ صندوقدار قرار داشت، با پیشی گرفتن از این دو خودرو در رده هفتم جدول قرار گرفته و به یکباره از رتبه ی ۱۱ به پله هفتم جدول کیفیت ارتقا یافت.

پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۲۰۶ و ریو نیز رتبه های هشتم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارتقای یک پله ای سمند

ام وی ام ۵۳۰، سمند، پژو پارس و پژو۴۰۵ خراسان، پژو ۴۰۵، لیفان ۶۲۰، ام وی ام x۳۳ و تیبا نیز در رده های ۱۱ تا ۱۷ جدول کیفیت بهمن ماه ایستادند و خودرو سمند که در دی ماه از نظر کیفی بعد از پژو پارس قرار گرفته بود، در بهمن ماه از آن پیشی گرفت.

بهمن ماه امسال تیبا، ام وی ام ۱۱۰ و چری ویانا رتبه های ۱۸ تا ۲۰ را به خود اختصاص دادند و انواع خودروهای پراید در قعر جدول کیفیت قرار گرفتند.

در میان ۲۴ خودرو بررسی شده در بهمن ماه به ترتیب سایپا ایکس۱۳۲ کاشان، سایپا ایکس ۱۳۱ پارس خودرو، سایپا ایکس۱۳۲ و سایپا ایکس۱۳۱ رده های ۲۱ تا ۲۴ جدول کیفیت را از ان خود کرده و به عنوان کم کیفیت ترین خودروهای داخلی شناخته شدند.

اما از میان خودروهای بررسی شده، ضعیف ترین فنر بندی، تعلیق و فرمان با ۱۶.۳ امتیاز منفی به لیفان ۶۲۰ (تولیدی کرمان خودرو) مربوط می شود و پس از آن ام وی ام۵۳۰ (تولیدی مدیران خودرو) با کسب ۱۵.۷ امتیاز منفی دومین خودرو کم کیفیت در این زمینه شناخته شده است.

از نظر موتور و انتقال قدرت نیز ریو با کسب ۱۷.۹ و ام وی ام ۱۱۰ با کسب ۱۷.۵ امتیاز منفی کم کیفیت ترین خودروهای این بخش بوده اند.

در زمینه ترمز، چری ویانا با شش امتیاز منفی کم کیفیت ترین خودروی بررسی شده به شمار می رود و پس از آن ام.وی.ام ۱۱۰ با ۴.۱ امتیاز منفی دیگر خودروی کم کیفیت این بخش است.

از نظر تجهیزات الکترونیکی هم ام وی ام ۵۳۰ و پژو ۴۰۵ به طور مشترک با ۸.۹ و ام وی ام ایکس۳۳ (تیگو) با ۸.۱ امتیاز منفی کم ترین کیفیت این بخش را به خود اختصاص داده اند.

هم چنین بنا به بررسی های انجام شده ام.وی.ام ۱۱۰ با کسب ۸.۲ و لیفان۶۲۰ با ۶.۹ امتیاز منفی بیشترین میزان صداهای غیرعادی را داشته اند.

از نظر بدنه نیز چری ویانا با ۴۵ امتیاز منفی و پس از آن انواع خودرو پراید با کسب ۳۹.۵ تا ۴۴ نمره منفی بی کیفیت ترین خودروها در این بخش شناخته شده اند.

اما از نظر نفوذ آب، خودرو تیبا با کسب ۱۰ امتیاز منفی و پس از آن سایپا ایکس۱۳۱ با ۹.۴ امتیاز منفی کمترین میزان کیفیت را به خود اختصاص داده اند.

هم چنین خودروهای چری ویانا و تیبا به ترتیب با کسب ۲۷ و ۲۲.۵ امتیاز منفی از لحاظ رنگ کمترین کیفیت را داشته اند.

بنابر بررسی های صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بهمن ماه از میان ۲۴ سواری ارزیابی شده ۱۳ خودرو در سطح خیلی خوب و ۱۱ خودرو در حد خوب ارزیابی شده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×