اخبار فرش ماشینی

ماشین بافندگی فرش آلفا ۵۰۰ وارد بازار می شود (ALPHA 500)

 

ماشین بافندگی فرش آلفا ۵۰۰  وارد بازار می شود

(ALPHA 500)

 

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن :: شرکت شونهر در سال ۲۰۰۸ مدل جدیدی از ماشین آلات بافندگی فرش خود با نام آلفا ۴۰۰ را روانه بازار کرد و در طول این سال ها همواره قابلیت های زیاد این ماشین مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران بوده است. مزیت های جدید این ماشین مانند سلکتور چند پودی
(Multi weft selector) قابلیت های جدید را برای بافت های نوآورانه در اختیار بافندگان قرار داد که از آن جمله می توان به “افکت های جادویی پود” (Magic weft effect) اشاره کرد. در واقع امروزه دیگر بافت های هشت رنگ و تراکم شانه ۹۰۰ یک رویا نیست و بافندگان می توانند آنها را در اختیار داشته باشند.

ماشین آلات بافندگی فرش سری آلفا با ژاکاردهای سه وضعیتی اشتابلی مجهز شده اند و همچنین از سیستم های دابی یا Cam و سیستم های برش Servo اشتابلی سود می برند. این مجموعه به بافندگان اجازه می دهد تا فرشی با سطح بسیار زیبا و یکدست و بدون میکس کانتور و اختلاط رنگ های خاب داشته باشند و سطح پشت فرش نیز بسیار تمیز خواهد بود.
شونهر در فاصله کمی به نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۳ هانوفر، ماشین آلات بافندگی فرش بافی Alpha 500 را معرفی کرده است. این طراحی جدید ماشین آلفا دارای عرض ۵ متر است. سیستم جدید سلکتور چند پودی اجازه انتخاب ۶ نخ پود مختلف برای هر دو فرش رو و زیر را می دهد.
این سیستم نه تنها قابلیت انعطاف پذیری تولید را افزایش می دهد بلکه بهره وری تولید را برای تولید فرش های با ارتفاع خاب متفاوت افزایش می دهد. این ماشین در گروه کارخانجات شونهر در شهرهای Bayreuth و Chemnitz آلمان تولید می شود.

شونهر به عنوان عضوی از گروه اشتابلی ماشینAlpha  ۵۰۰ را در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاههای زیر به نمایش درمی آورد:
– نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۱۳
– نمایشگاه دموتکس شانگهای ۲۰۱۳
– نمایشگاه Techtextil 2013 آلمان
– نمایشگاه CAitme تاشکند- ازبکستان

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ماشین بافندگی فرش آلفا 500  وارد بازار می شود (ALPHA 500)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×