اخبار نساجی

ماجرای تکراری قیمت پیاز و سیب زمینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیر اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه بار دیگر سریال تکراری سیب‌زمینی و پیاز در بخش کشاورزی تکرار شده است،گفت: صف ۴۸ ساعته کامیون‌ها برای خالی کردن پیاز در میادین وجود دارد و یک میلیون تومان کرایه حمل بار از جنوب کشور به تهران است.

به گزارش بی باک به نقل از مشرق،علی حاج فتحعلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر پیاز و سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار مرکزی تهران به وفور است و کامیون‌ها ۴۸ ساعت برای تحویل صف می‌ایستند.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: هر کیلو پیاز زرد به قیمت ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد که برای حمل آن از جنوب به تهران نیز برای هر کیلوگرم ۱۰۰ تومان کرایه پرداخت شده است.

وی گفت: کرایه حمل یک کامیون از بندر عباس تا تهرانه یک میلیون تومان است.

به گفته حاج فتحعلی قیمت یک کیلوگرم پیاز تازه سفید هم به دلیل فراوانی با زور به ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حاج فتحعلی همچنین قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی را هم ۳۰۰ تومان عنوان کرد که با کرایه هر کیلوگرم ۱۰۰ تومان به میادین تهران می‌رسد.

دبیر اتحادیه بارفروشان اعلام کرد: این قیمت‌ هیچ سودی برای کشاورز ندارد و تنها باعث ضرر و زیان آنها را به همراه دارد.

وی افزود:دولت باید اولا با اجرای الگوی کشت مناسب از تولید فراوان در یک سال و تولید کمتر آن در سال بعد جلوگیری کند و اگر چنین اتفاقی افتاد با خرید و حمایت از کشاورز از ضرور و زیان آنها بکاهد.

دبیر اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده که کشاورزان به دلیل قیمت پایین، محصول پیاز خود رادر دزفول در خاک مدفون کرده‌اند و یا در منطقه اردبیل کشاورزان به کارگر پول داده‌ ‌ند تا سیب زمینی فاسد شده انبارها را خالی کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×