اخبار نساجی

مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی را باید معاونت راهبردی بپردازد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی را باید معاونت راهبردی بپردازد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای و ارز ۱۲۲۶ تومانی برای ارزان‌تر تمام شدن کالاهای اساسی را باید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت کند.
عباس قبادی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده است مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی را شرکتی مثل شرکت بازرگانی دولتی باید بدهد، اظهار داشت: در بودجه چنین موضوعی پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: اما می‌دانم که در بودجه سال جاری مبلغی برای اختصاص به این موضوع در نظر گرفته شده، لذا مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی را باید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری پرداخت کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ارز تک نرخی شده است و برای ارزان شدن کالاهای خاصی باید معاونت راهبردی تصمیم‌گیری کند، گفت: تاکنون هیچ کالایی با ارز جدید وارد شبکه نشده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر کالاهایی که در بنادر جنوبی کشور در انتظار ترخیص هستند چه تکلیفی دارند، گفت: ترخیص یک میلیون تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور آغاز شده است، برخی از کالاها که ثبت سفارش شده با ارز ۱۲۲۶‌و برخی دیگر با ارز به نرخ مبادله‌ای ترخیص می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرد که چه کالایی با چه ارزی وارد کشور شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×