اخبار نساجی

لیست میوه‌های ممنوعه وارداتی “محرمانه” شد!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزارت جهادکشاورزی لیست میوه‌های ممنوعه وارداتی به کشور را در نامه‌های محرمانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در حالی از نامه‌نگاری جدید صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات میوه های خارجی در ماههای پایانی سال گذشته خبر می‌دهند که آنان، نامه ارسالی مذکور را هم “محرمانه” تلقی می‌کنند.

از زمانی که ماده ۱۶ قانون بهره‌وری کشاورزی ابلاغ و سیاستگذاری‌ها در رابطه با واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد، نامه‌های صادق خلیلیان وزیرجهادکشاورزی به مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم “محرمانه” شده است.

این نامه‌ها در شرایطی از سوی خلیلیان به صورت “محرمانه” برای مسئولان وزارتخانه ها و سازمانهای دیگر و حتی برای معاونانش ارسال می‌شوند که به نظر می‌رسد این حق طبیعی تجار، بازرگانان و مردم است که بدانند در راستای حمایت از تولید داخلی، واردات چه کالاهایی به کشور مجاز و واردات چه کالاهایی به کشور غیرمجاز است؛ بنابراین به نظر می‌رسد شفافیت در سیاستگذاری‌های مرتبط با صادرات و واردات محصولات کشاورزی از جمله خواسته‌های معقول در سال جاری باشد.

از سویی دیگر، باتوجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مطلوبی که سال گذشته صورت گرفت، به نظر می رسد تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه در کشور رونق بسیار خوبی داشته است، بنابراین ممنوعیت واردات میوه های خارجی می تواند تصمیم درست و منطقی باشد اما چرا نامه‌ها محرمانه رد و بدل می‌شود، مشخص نیست و حتی این اقدام، خود نامه‌های واقعی محرمانه را زیر سئوال برده است.

به هر حال، امیدواریم میوه‌های ممنوعه وارداتی امسال دیگر”مهر محرمانه” به خود نبیند تا دیگر شاهد جولان میوه‌های خارجی در بازار نباشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×