اخبار نساجی

لیستی از کالاهای ممنوع شده اروپایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مسئول ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از ۱۰۰ شرکت اروپایی تصریح کرد: تا زمانی که تحریم های این شرکت ها ادامه داشته باشد توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از این کشورها ممنوع خواهد بود.

ساسان خدایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام اینکه دو روز است ثبت سفارش واردات کالاهای لوکس و مصرفی از ۱۰۰ شرکت اروپایی متوقف شده است، افزود: تا زمانی که روند تحریم های این شرکت ها ادامه داشته باشد ثبت سفارش واردات کالاهای لوکس و مصرفی از این کشورها هم متوقف خواهد بود.

وی تصریح کرد: فعلا این توقف شامل کالاهای مواد اولیه نمی شود.

مراجعه به آمارهای گمرک ایران نیز نشان می دهد از جمله کالاهای لوکس و مصرفی که ایران از کشورهای اروپایی وارد می کند، اقلامی مانند مبلمان، لوستر، مجسمه و شکلات بوده است. در سال گذشته ایران سابقه واردات مبلمان از کشورهای ترکیه، ایتالیا، فرانسه و آلمان را داشته است. همچنین انواع لوستر از کشورهای ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، بلژیک، آلمان، فرانسه و هلند وارد کرده بود. از جمله اقلام دیگر وارداتی از اروپا مجسمه های کوچک پلاستیکی و چوبی بوده که مبدا آن ها ترکیه و ایتالیا بوده است. همچنین در سال گذشته ایران انواع شکلات و دستگاه های سازنده شکلات از کشورهای ایتالیا، آلمان، دانمارک، ترکیه، سوئیس، بلژیک، اسپانیا، هلند، رومانی و اتریش وارد کرده بود. از کشورهای یونان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، آلمان و اتریش نیز ایران در سال گذشته واردات مربا و ظروف مربا داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×