اخبار نساجی

لیزینگ ها بالغ بریک هزارمیلیاردریال از بازار سرمایه تامین مالی کردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تامین مالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی (۱۲۰ میلیارد تومان) لیزینگ ها از بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت های لیزینگ این میزان را از طریق انتشار اوراق مشارکت و اجاره از بازار سرمایه تامین مالی انجام داده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صالح آبادی در همایش لیزینگ، کارآفرینی و توسعه اقتصادی با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر شش شرکت لیزینگ از مجموع ۳۵ شرکت فعال در این حوزه در بازار سرمایه حضور دارند که ارزش بازاری کمتر از یک درصد بازار سهام را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت های شرکت های لیزینگ در بازار سرمایه گفت: در شرایط رکود اقتصادی، حوزه هایی که می توانند تامین مالی در کشور انجام دهند، باید فعالیت های خود را توسعه دهند که بدون شک شرکت های لیزینگ می توانند نقش بیشتری را در این بخش داشته باشند.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه شرکت های لیزینگ کمتر از یک هزار میلیارد ریال( ۱۰۰ میلیارد تومان) است، اظهارداشت: این شرکت ها برای توسعه فعالیت های خود می توانند سرمایه شان را افزایش دهند. ضمن اینکه آنها می توانند از طریق روش های جدید تامین مالی در بازار سرمایه فعالیت های خود را توسعه دهند.

وی از آمادگی سازمان بورس و کمیته فقهی این سازمان برای طراحی ابزارهای جدید مالی ویژه شرکت های لیزینگ خبر داد و تصریح کرد: شرکت های لیزینگ می توانند در این زمینه ابتکارات و پیشنهادات خود را به سازمان بورس ارایه دهند تا راهکارهای لازم برای تامین مالی این شرکت ها از طریق بازار سرمایه مهیا شود.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش عمده فعالیت های شرکت های لیزینگ در بخش خودرو و مسکن متمرکز شده، اما این شرکت ها می توانند در بخش های جدید حضور یافته و منابع جدیدی را وارد اقتصاد کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: بدون شک حضور شرکت های لیزینگ در بازار سرمایه آن ها را با فرهنگ این بازار آشناتر خواهد کرد تا آنها بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کرده و بتوانند تنوع فعالیت های خود را در کشور افزایش دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×