اخبار نساجی

لپ‌تاپ ارزان بخریم

 

لپ‌تاپ ارزان بخریم

مدت‌هاست که مینی‌لپ‌تاپ‌ها در بازار خرید و فروش کامپیوتر بسیار کمیاب شده و حتی تعداد زیادی از مدل‌ها در بازار نایاب شده‌اند.

البته تصور می‌شد با عرضه محموله‌های وارداتی جدید لپ‌تاپ به بازار، شاهد عرضه مینی لپ‌تاپ‌ها هم به بازار باشیم و به این ترتیب خریدارانی که تا مدت‌ها در انتظار ورود این کالای پرمخاطب و ارزان به بازار بودند، بتوانند نیاز خود را رفع کنند.اما این اتفاق نیفتاده است و بازار همچنان با کاهش شدید موجودی در زمینه مینی لپ‌تاپ‌ها مواجه است.

به نظر نمی رسد به این زودی‌ها شاهد عرضه مینی‌لپ‌تاپ‌ها به بازار باشیم و آنچه مسلم است این است که حتی در صورت عرضه این کالا به بازار هم نمی‌توان آن را با قیمت مناسبی خریداری کرد. چرا که این کالا در حال حاضر در بازار به شدت پرمخاطب است.

یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این باره می‌گوید، تا پیش از اینکه وضعیت بازار به این صورت درآید و قیمت‌ها افزایش یابد، مینی‌لپ‌تاپ‌ها تنها مورد تقاضای افرادی واقع می‌شد که نیازمند یک لپ‌تاپ ارزان و سبک هستند، یا اکثرا افراد مبتدی از این کالا استقبال می‌کردند. اما اینک با افزایش قیمت لپ‌تاپ‌ها اکثر افرادی که قصد خرید لپ‌تاپ را دارند به جرگه علاقه‌مندان مینی لپ‌تاپ پیوسته‌اند و تنها دلیل این اتفاق هم رشد قیمت‌ها در بازار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادق بشارتی، یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره می‌گوید، محموله‌های جدید که وارد بازار می‌شوند اکثرا شامل مدل‌های جدید و یا لپ‌تاپ‌هایی هستند که شب عید سفارش واردات آنها را داده بودیم و ممکن است در این محموله‌های جدید چند دستگاه مینی لپ‌تاپ جدید هم یافت شود. اما تصور اینکه بتوان این مینی لپ‌تاپ‌های جدید را با قیمتی کمتر از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خریداری کرد اشتباه است. پس بهتر است خریداران به جای اینکه ۷۰۰ هزار تومان صرف خرید یک مینی‌لپ‌تاپ کنند، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کنند و یک لپ‌تاپ ارزان خریداری کنند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که کمبود مینی‌لپ‌تاپ‌ها در ابتدا این امید را نزد فروشندگان تبلت ایجاد کرد که میزان تقاضا برای این کالاها افزایش یابد گفت، با وجود کاهش موجودی مینی‌لپ‌تاپ‌ها، اما تبلت‌ها به‌رغم فروش خوب نتوانستند جایگزین لپ‌تاپ شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×