اخبار نساجی

لوکزامبورگ ثروتمندترین و بلغارستان فقیرترین کشور اتحادیه اروپایی

 

لوکزامبورگ ثروتمندترین و بلغارستان فقیرترین کشور اتحادیه اروپایی
    آخرین اطلاعات دفتر آمار اتحادیه اروپایی نشان می‌دهد لوکزامبورگ ثروتمندترین و بلغارستان و رومانی فقیرترین کشورها بین ۲۸ کشور اتحادیه اروپایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آخرین اطلاعات دفتر آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد، لوکزامبورگ ثروتمندترین کشور در اتحادیه ۲۸ کشوری اتحادیه اروپا باقی مانده است، در حالی که بلغارستان و رومانی نیز همچنان فقیرترین کشورهای این اتحادیه محسوب می‌شوند.

بر اساس دفتر آمار اروپا، در سال ۲۰۱۲ سرانه تولید ناخالص داخلی لوکزامبورگ بر اساس معیار شاخص برابری قدرت خرید (PPS) به رقم ۲۶۳ رسیده است، این در حال است که میانگین شاخص قدرت خرید معیار اتحادیه اروپا برابر با ۱۰۰ بوده است.

در سوی دیگر، بلغارستان و رومانی، که هر دو در سال ۲۰۰۷ به عضویت اتحادیه اروپا در آمده‌اند، فقیرترین کشورهای این اتحادیه در سال گذشته بوده و سرانه تولید ناخالص داخلی آنها به ترتیب برابر با ۴۷ و ۵۰ بوده است.

معیارهای قدرت خرید مانند یک واحد ارزی مصنوعی عمل کرده و اختلاف سطح قیمتی میان کشورها را حذف می‌کند و با یک واحد از قدرت خرید معیار، حجم کالا و خدمات یکسانی را در تمامی کشورها می‌توان خریداری کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این واحد امکان مقایسه شاخص‌های اقتصادی در سراسر کشورها را می‌دهد.

اتریش در اندازه‌گیری سطح ثروت اتحادیه اروپا جایگاه دومین کشور ثروتمند را با تولید ناخالص داخلی ۱۳۰ داشته است، این رقم در سال ۲۰۱۱ به میزان ۱۲۹ و در سال ۲۰۱۰ به میزان ۱۲۷ بوده است.

هلند اگر چه در میان ثروتمندترین کشورها قرار دارد، ولی شاهد کاهش اندکی در سرانه تولید ناخالص داخلی خود بوده است، این نرخ برای هلند در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۳۰،برای سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۲۹ و برای سال ۲۰۱۲ برابر با ۱۲۸ بوده است.

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده است، ایرلند مکان سوم ثروتمند ترین کشور این اتحادیه را با سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۲۹ داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×