اخبار نساجی

لشگری: یارانه نمی خواهیم دولت موانع تولید را برطرف کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال از نظر وزنی واردات کفش ۶۴ درصد رشد داشته است،گفت: تولیدکنندگان یارانه نمی خواهند دولت موانع تولید را برطرف کند.

علی لشگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در شرایط  فعلی ارائه یارانه نقدی مشکلات تولیدکنندگان را برطرف نمی‌کند، اظهار داشت: هزینه های تولید در کشور افزیش پیدا کرده است و در همین راستا از دولت درخواست داریم به جای ارائه یارانه موانع پیش روی تولیدکنندگان را مرتفع سازد.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش با بیان این که در حال حاضر صنعت کفش کشور با رقبای جهانی خود فاصله زیادی دارد، افزود: در سایر کشورها تسهیلات بانکی با بهره های اندک در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد اما در ایران یک صنعتگر باید ۲۷ درصد بهره بانکی پرداخت کند.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال از نظر وزنی واردات کفش ۶۴ درصد رشد داشته است اما صادرات کفش در همین بازه زمانی منفی ۱۳ درصد اعلام شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لشگری با اشاره به اینکه برای بررسی این موضوع باید مسئولیت هایی که متوجه دولت و تولیدکنندگان است مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: در حالی طی ۳ ماه نخست امسال حجم واردات کفش افزایش یافته که  این کالا در گروه ۱۰ قرار داشته و واردکنندگان باید با پرداخت ۲ برابری سود بازرگانی و ارز آزاد این اقدام را انجام می دادند. حال این پرسش مطرح است که با وجود صرف هزینه بالا چرا واردات کفش همچنان برای برخی سود آور و در حال افزایش است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×