اخبار نساجی

لزوم گسترش و بکارگیری تجارت الکترونیکی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

لزوم گسترش و بکارگیری تجارت الکترونیکی

توسعه تجارت الکترونیکی در کشور در دستور کار مدیران ارشد به ویژه مسؤولان اقتصادی قرار دارد و در اسناد ملی و برنامه‌های کشور جای خود را باز کرده است. گسترش وب‌سایت‌های مختلف خرید و فروش و بازاریابی توسط بخش خصوصی نیازمند ایجاد زیرساختار و یک سیستم مناسب برای پیشرفت فرهنگی و آموزش این پدیده در ایران است.

از تجربیات محدود به دست آمده در کشور می‌توان برداشت کرد که هنوز تفکر زندگی و کار دیجیتالی در بین مسؤولان به یک دغدغه اساسی تبدیل نشده است و جزء اولویت‌ها نیست.

شاید یکی از دلایل عمده آن نبود یک سیستم مناسب برای فرهنگ سازی و آموزش در دوره‌های مختلف جامعه بوده است.

بنابراین امسال که سال جهاد اقتصادی است و یکی از محوری‌ترین حوزه‌های جهاد اقتصادی، توسعه تجارت الکترونیکی است باید ضمن تلاش و برنامه‌ریزی مقدمات توسعه فرهنگی و آموزشی در حوزه تجارت الکترونیکی به یک موضوع محوری تبدیل شود و همه بازیگران و مخاطبان این پدیده با ابعاد آن به صورت دقیق‌تر و کاربردی‌تر آشنا شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

باز هم باید گفت که برنامه فرهنگ‌سازی و آموزش توسعه تجارت الکترونیکی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مخاطبان این حوزه را دربر گیرد.

آموزش کاربردهای تجارت الکترونیکی برای مردم ضرورت اجتناب‌ناپذیری است که باعث ایجاد تقاضا در جامعه می‌شود و متعاقب آن مسؤولان با جدیت بیشتری این پدیده را دنبال می‌کنند.

باید آموزش‌ها، هدفدار و به گونه‌ای باشد که معلوم شود پس از هر آموزش چه مشکلی حل و یا فرصتی ایجاد می‌شود.

کارگزاران دولت قطعا نخستین گروهی خواهند بود که باید مورد توجه آموزش قرار گیرند و هدف از آموزش آنها نیز باید به شیوه‌ای در نظر گرفته شود که در پایان آموزش آنها پیشاهنگان توسعه تجارت الکترونیکی باشند و اصرار به انجام آن داشته باشند.

کارگزاران و تجار بخش خصوصی هم باید از منافع این روش تجاری مطلع شوند تا این توسعه در جامعه با سرعت بیشتری انجام شود.

آنچه در توسعه فرهنگی و آموزش تجارت الکترونیکی مهم است آن است که باید یک تعریف مشخص از تجارت الکترونیکی در جامعه مطرح شود و تقاضا برای پیاده‌سازی این روش تجاری زیاد شود تا مسؤولان به انجام آن بی‌تفاوت نباشند و خود پیشتاز توسعه این پدیده قرار گیرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×