اخبار فرش ماشینی

لزوم همکاری ارگان‌ها برای تحقق مهاجرت معکوس در آباده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آباده، پرویز فتاحی در جلسه کارگروه اشتغال کمیته امداد امام خمینی این شهرستان با اشاره به وضعیت فعلی این شهرستان، اشتغال پایدار را مهم‌ترین هدف مسئولان برشمرد و اظهار داشت: در طول این چند سال خدمات بسیاری در این زمینه در آباده شده است اما باید بیشتر از این‌ها به این موضوع رسیدگی کرد.

وی تشکیل کمیته اشتغال در این شهرستان را عاملی موثر در توسعه و رشد آباده دانست و خاطرنشان کرد: با احداث کارخانه‌ها، اعطای تسهیلات و کارآفرینی می‌توان وضعیت اشتغال جوانان این شهرستان را بهبود بخشید.

فتاحی با اشاره به این که ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در شورای عالی اشتغال به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است افزود: بهبود وضعیت روستاها، ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستائیان و کشاورزان، توسعه بازارهای محلی، ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، کاهش نابرابری‌ها و تدوین سیاست تشویقی برای مهاجرت معکوس از جمله اهداف این کارگروه در آباده است که در این راستا باید تمام ادارات، ارگان‌ها و بانک‌ها با کمیته امداد همکاری و تعامل داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آباده گفت: اعطای تسهیلات، یکی از وظایف بانک‌ها و موسسات اقتصادی است و متقاضیان باید ابتدا به این مکان‌ها مراجعه کنند.

در ادامه معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان فارس نیز با بیان این که به دلیل نظارت و پشتیبانی دقیق، تسهیلات اعطایی کمیته امداد هدررفت نداشته و انحراف از اهداف در آن دیده نمی‌شود، ابراز داشت: کمیته امداد پس از اعطای تسهیلات به مددجو وی را رها نمی‌کند و با نظارت و هدایت و پشتیبانی او را تا مرحله خودکفایی پیش می‌برد و از این نظر اعتبارات اعطایی کمیته امداد نسبت به دستگاه‌های دیگر از انحراف کمتری در اهداف برخوردار است.

سهراب روستایی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت مشاغل خانگی پرداخت و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار متر مربع تولید فرش داشتیم که تمام آنها به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اعلام این خبر که روستائیان ما در حال حاضر تنها به مصرف کننده تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: عدم وجود اشتغال در روستاها سبب شده است تا مهاجرت به شهرها افزایش یابد.

روستایی ادامه داد: تا به امروز نزدیک به ۱۹ هزار متقاضی اشتغال داریم که برای آنان شروع به برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به محض اینکه اعتبار بانک‌ها ابلاغ شود، اعطای تسهیلات مطابق با برنامه آغاز می‌‌شود.

وی هدف از تشکیل این کمیته را اشتغال‌زایی و اشتغال‌سنجی برشمرد و خاطرنشان کرد: در شهرستان آباده با توان بیشتری می‌توانیم در بحث صادرات صنایع دستی، فرش و آموزش جوانان در عرصه‌های محتلف پیش‌قدم باشیم.

در ادامه جلسه داریوش باوندپوری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آباده نیز گفت: در سال ۹۱ کمیته امداد این شهرستان ۹۰۰ متقاضی خوداشتغالی داشت که از این تعداد ۴۵۰ طرح پذیرفته و اجرا شده و ۴۵۰ نفر مشغول به‌کار شده‌اند و ۲۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×