اخبار نساجی

لزوم هدایت منابع مالی بانک های خصوصی به سمت بخش مولد

رئیس شبکه انجمن های صنعتی و معدنی گفت: در راستای حمایت از تولید ملی، منابع مالی بانک ها باید به بخش مولد اختصاص یابد اما هم اکنون بیشتر در حوزه بازرگانی و مسکن مصرف می شود.

بیژن پناهی زاده، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کمبود سرمایه در گزارش، مهمترین چالش کنونی بخش تولید محسوب می شود که با دریافت تسهیلات بانکی قابل رفع است.

وی ادامه داد: بر اساس بسته نظارتی بانک مرکزی ۶۰ درصد از منابع مالی بانک های خصوصی و دولتی باید به حوزه تولید اختصاص یابد اما این میزان در حال حاضر محقق نمی شود.

پناهی زاده، تصریح کرد: متأسفانه منابع مالی بانک های خصوصی عمدتاً در بازارهای غیر مولد که سوددهی بیشتری دارد، مصرف می شود و بخش تولید از این تسهیلات بی بهره مانده اند.

رئیس شبکه انجمن های صنعتی و معدنی ایران با اشاره به اینکه نقش بانک های خصوصی طی چندین سال گذشته در اقتصاد کشور منفی بوده، اظهار داشت: منابع مالی این بانک ها باید از بخش های غیر مولد همچون بازرگانی و مسکن به سمت بخش های تولیدی هدایت شود تا زمینه توسعه اقتصادی کشور فراهم گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×