اخبار نساجی

لزوم لغو روادید بین کشورهای خزر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تصویب بیانیه ۱۶ ماده ای اجلاس ICBC

 لزوم لغو روادید بین کشورهای خزر بیانیه ۱۶ ماده ای سیزدهمین اجلاس اتاق های بین المللی بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه خزر ( ICBC ) با حضور اعضای اجلاس قرائت و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عضوهیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و روسیه ظهر چهارشنبه با قرائت ایین بیانیه افزود: دربند اول این بیانیه، شوراهای بین المللی همکاری تجاری اتاق های بازرگانی و صنایع، تمامی اتاق های ملی، استانی و محلی کشوهای عضو ICBC را به عضویت در این شورا دعوت کرد.

شاهرخ ظهیری اظهار داشت: کنفرانس توصیه می کند روسای اتاق های بازرگانی کشورهای عضو استمرار به حضور در اجلاس های سالیانه و تصویب مصوبات شورا در کشورهای خود داشته باشند.

وی عنوان کرد: شورا تقاضا دارد کشورهای عضو پیشرفت خود را از اقدامات انجام شده به دبیرخانه شورا گزارش کنند.

وی ادامه داد: موضوع حمل ونقل از موضوعات مطرح شده و از اصلی ترین مشکلات مورد بحث در اجلاس بود که این مشکل باید در کشورهای عضو حل ونتیجه به دبیرخانه کنفرانس ارسال شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در رابطه با مسائل و تبادلات بانکی مطرح شد که کشورهای عضو برای یکنواختی تبادلات کشورها وسرعت بخشیدن موانع را حل کنند وبه دبیرخانه اطلاع رسانی نمایند.

لزوم لغو روادید بین اعضای اجلاس

ظهیری ادامه داد: کنفرانس از کشورهای عضو درخواست دارد که مشکل روادید را حل کند و روادید بین اعضای کنفرانس را لغو کند تا کشورهای عضو سطح روابط خود را گسترش دهند.

وی اظهارداشت: کنفرانس توصیه می کند روادید رانندگان که بین کشورهای عضوحرکت می کنند از طریق کشورهای عضو بدون تشریفات داده شود.

عضوهیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: کنفرانس از اعضا درخواست دارد هرسال یکی از کشورهای عضو مسئولیت کنفرانس را به عهده گیرد.

ظهیری افزود: اعضای کنفرانس باید از طریق دبیرخانه شورا به منظورارتقای روابط تجاری فی ما بین نسبت به معرفی فرصت های تجاری خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کنفرانس حمایت خود را از توسعه اطلاع رسانی مجازی برای دسترسی اعضا وشرکت ها بعمل می آورد و همچنین این کنفرانس توصیه دارد امضای مجاز اتاق های بازرگانی استان ها برای صدور گواهی مبدا معرفی شود.

ظهیری در ادامه بیان مصوبات افزود: شورا پشتیبانی خود را از توسعه و ترویج تجارت آزاد اعلام می کند و همچنین این شورا اعضای خود را به عضویت در سایر تشکل ها فرا منطقه ای مربوط به اتاق های بازرگانی دعوت می کند.

وی اظهار داشت: یک ماه آینده به اعضا مهلت داده می شود آمادگی خود را برای میزبانی دور بعد اجلاس اعلام کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×