اخبار نساجی

لزوم طرح حمایت ازتولید برای بخش صنعت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

لزوم طرح حمایت ازتولید برای بخش صنعت

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز وضعیت صنعت کشور مطلوب نیست افزود: طرح حمایت از تولید ملی برای بخش صنعت بسیار لازم و ضروری است.

علی لاریجانی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: امروز افتخاری است که در جمع دوستان و همکاران کمیسیون صنایع و معادن قرار دارم چرا که دوستان پر نشاطی در این کمیسیون حضور دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس را یکی از ارکان مجلس خواند وافزود: در شرایط فعلی اهمیت کمیسیون صنایع ومعادن با توجه به فشارهای بین‌المللی برای کشور بسیار زیاد است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن باید استراتژی های مختلفی در بخش های گوناگون صنعت داشته باشد، تصریح کرد: باید با بکارگیری استراتژی‌های موفق، با کاهش فشارها روحیه ایستادگی را افزایش دهیم.

لاریجانی در تبیین مشکلات بخش صنعت کشور، گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه تولید است زیرا امروز وضع صنعت کشور خوب نیست.

رئیس نهاد قانونگذاری با تشریح وضعیت بخش صنعت در اوضاع کنونی، تأکید کرد: اولین کار در شرایط کنونی حفظ وضعیت موجود است و باید تلاش کنیم تا تولیدات حاضر را از طریق آمپول های تزریقی حفظ کنیم.

وی با یادآوری طرح حمایت از تولید ملی، یادآور شد: هدف از ارائه طرح حمایت از تولید ملی تزریق آمپولی به بخش صنعت است تا مقداری از وضع موجود را حفظ کنند.
لاریجانی با بیان اینکه هدف سیاست غرب این است که تکنولوژی مدرن را در اختیار ایران قرار ندهد، گفت: باید در بخش صنعت استراتژی های درستی داشته باشیم و آنچه که امکان دارد در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا از نظر بهینه کردن به صنایع فشار بلاوجه نیاوریم.

وی با بیان اینکه باید در داخل کشور شرایطی ایجاد کنیم تا سرمایه گذاری صرف داشته باشد، توضیح داد: باید بررسی کنیم که قسمت های تحقیق و توسعه در شرکت ها و کارخانه ها چگونه بوجود می آیند و چه حمایت هایی را از بخش صنعت انجام می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید بررسی کرد که اگر شرکت خصوصی و غیرخصوصی، مراکز تحقیقاتی در بخش تحقیق و توسعه بوجود می‌آورند نیاز به چه تسهیلاتی دارند تا بتوانیم این تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهیم چرا که این کار کمک می کند تا بنیه فکری ما از نظر تکنولوژی در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در دوره چند ساله زمانی به تحقیق و توسعه نیاز داریم، تصریح کرد: راه اندازی بخش های تحقیق و توسعه جذب نیروهای با استعداد دانشگاهی را در کشور افزایش می دهد.

لاریجانی در بیان توضیحاتی مبنی بر رسیدگی به طرح حمایت از تولید ملی، تأکید کرد: این طرح برای بخش تولید بسیار لازم است و پیشنهاد می‌کنم که بررسی آن در جلسات پشت سر هم انجام شود چرا که در ماه های آینده بحث بودجه در مجلس مطرح می شود.

وی با بیان بررسی بودجه در صحن علنی مجلس یک فرصت دو ماهه زمان می برد، یادآور شد: پیشنهاد من این است که برای اینگونه طرح ها جلسات متوالی گذاشته شود تا ذهن ها برای بررسی این طرح آماده باشد.

رئیس قوه مقننه با بیان تجربه ای از مجلس هشتم در رسیدگی به این طرح ها، توضیح داد: برای اینگونه طرح ها با جلسات هفتگی ذهن ها پراکنده می شود و پیشنهاد می کنم برای بررسی این طرح وقت مؤثری گذاشته شود تا ذهن ها متمرکز شود تا طرح خوبی به دست آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های مهمی با جلسات دوهفته ای و دوساعته پخته نمی‌شود، گفت: باید در بررسی طرح حمایت از تولید ملی باید برای بخش مالی و منابع مالی آن راه حل هایی دقیق و واقعی پیدا کرد تا طرح حمایت از تولید ملی اشکال قانون اساسی پیدا نکند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×