اخبار نساجی

لزوم جلوگیری از واردات کالای غیرضروری به کشور

رئیس مجمع واردات کشور بر لزوم جلوگیری از واردات کالای غیرضرور تأکید کرد.

محمدحسین برخوردار در یک نشست خبری اظهار داشت: مجمع واردات با دستور مقام معظم رهبری برای مدیریت واردات تشکیل شده است و در حال حاضر ۲۵۰ عضو و بیش از هزار کارت بازرگانی که عمدتا نمایندگان برندهای بین‌المللی هستند، فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی شورای راهبردی مجمع واردات خبر داد و گفت: شورای راهبردی مجمع واردات به منظور بهره‌برداری از گشایش اقتصادی اخیر، تمرین دموکراسی اقتصادی با حضور تشکل‌ها، ظرفیت‌سازی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین استفاده از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه تجارت با سایر کشورها راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه مقام معظم رهبری بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در امنیت غذایی و همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه تأکید داشته‌اند، گفت: فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب تمام جریانات است و توجه، تیزبینی و نکته‌اندیشی ایشان باید در همه امور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سالانه ۱۳ میلیون تن نیاز کشور به گندم است که ۷ میلیون تن آن در داخل و ۶ میلیون تن از طریق واردات تأمین می‌شود، لذا برای امنیت غذایی بهتر کشاورزی باید به نحوی پیشرفت کند که عمده نیاز غذایی کشور در داخل کشور تأمین شود.

رئیس مجمع واردات گفت: باید از واردات کالاهای غیر ضرور جلوگیری شود، به طور مثال لزومی ندارد که خودروی ۶ سیلندر و ۸ سیلندر وارد کشور شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: این سرمایه‌ها باید در بخش دیگر نظیر بخش سلامت هزینه شود.

برخودار افزود: برای تعیین کالاهای غیرضرور باید کمیته‌های تخصصی و کارشناسی شکل گیرد، تا به صورتی عمل شود که کشور دچار معضل قاچاق نشود.

برخوردار با تأکید بر اینکه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا برای واردات مواد اولیه در گمرکات کشور ارزش افزوده دریافت نمی‌شود، در حالی که این رویه در کشور ما وجود دارد، لذا باید سیاست‌هایی در واردات اتخاذ شود که جذابیت واردات رسمی بیش از واردات قاچاق باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×