اخبار نساجی

لزوم تاسیس بانک اصناف برای تحرک بیشتر در فضای کارآفرینی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاسیس بانک اصناف یکی از اولویت های اتاق اصناف ایران است که از بسیاری جهات از موسسات مالی و اعتباری موجود اولی تر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار داشت: تاسیس بانک اصناف یکی از اولویت های اتاق اصناف ایران است که از بسیاری جهات از موسسات مالی و اعتباری موجود اولی تر است.

علی یزدانی افزود: اتاق اصناف ایران بیش از هشت هزار اتحادیه صنفی و ۳۵۴ اتاق اصناف را در کشور تحت پوشش دارد و با داشتن این جمعیت تحت پوشش تاسیس بانک اصناف ضروری است .

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای تجمیع فعالیت‌های اقتصادی اتاق‌های اصناف و تحرک بیشتر در فضای کارآفرینی کشور، تاسیس بانک اصناف اقدام موثری خواهد بود زیرا که اصناف علاقمند هستند در بانک مختص به خودشان سرمایه گذاری کنند.

یزدانی اظهارکرد: اصناف از تشکل های مردمی و قدیمی هستند که با رشد و توسعه جامعه، نیاز به توانمند سازی بیشتر دارند و با برگزاری نشست ها، برنامه ها و جلسات آموزشی در این راستا باید هم گرایی مشترکی را در بین واحدهای صنفی ایجاد کرد.

وی گفت: هر قدر تشکل های صنفی ضعیفتر باشند، تاثیر گذاری کمتری خواهند داشت و بالعکس هر قدر این تشکل ها به لحاظ تخصص و مهارت و کارآفرینی توانمند تر باشند، تاثیر گذاری بیشتری را خواهند داشت و می توانند در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور نقش موثرتری را ایفا کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یزدانی تصریح کرد: باید توجه داشت که رسالت اتاق اصناف ایران در بعد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، توانمند سازی اتاق‌های اصناف است و در این راستا تاسیس بانک اصناف اولویت دارد تاکنون به آن کمتر پرداخته شده و باید در سال ۹۴ اخذ مجوز تاسیس بانک اصناف پیگیری شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×